Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Smart city musi odpowiadać na potrzeby mieszkańców

Autor: Portalsamorzadowy.pl
15-05-2014 10:11
Smart city musi odpowiadać na potrzeby mieszkańców
fot. Fotolia

Będziemy wdrażać coraz więcej nowinek technologicznych i coraz więcej ułatwień. Trzeba pamiętać w tym wszystkim, dla kogo one są wdrażane - mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

W ostatnich latach koncepcja smart city wyznacza trendy w rozwoju miast na całym świecie. Jak informuje Przemysław Stangierski, partner A.T. Kearney, składa się na nią inteligentna infrastruktura, inteligentne zarządzanie i inteligentna komunikacja miejska.
- Wszystko to ma na celu przewidywać potrzeby mieszkańców – mówi Stangierski.

A jak to wygląda w praktyce?

Katowice postawiły na system bezpieczeństwa.

- Do tej pory bez obsługi ludzi nie dało się tego wykorzystywać dobrze systemu bezpieczeństwa. Dlatego wprowadzamy w mieście inteligentny system monitorowania - mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic.

Samorząd zamierza wymienić analogowe kamery monitorujące i zastąpić je cyfrowymi. W ten sposób obraz będzie przetwarzany i przesyłany do odpowiednich zarządców danych miejsc, którzy będą mogli dzięki temu szybciej reagować.

Innymi inteligentnymi ułatwieniami są m.in. Śląska Karta Usług Publicznych czy inteligentne zarządzanie transportem.

- Chodzi o gromadzenie danych wszystkich użytkowników komunikacji i stworzenie bazy, która pokaże, które linie są najbardziej obłożone dzięki czemu będziemy w stanie zareagować i poprawić usługi komunikacyjne. Ułatwi to też poruszanie się różnymi środkami komunikacji - wyjaśnia Uszok.

Wszystkie te ułatwienia mają być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców. Bo jak mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku, smart city to przede wszystkim dostosowanie się do potrzeb mieszkańców, ale też do środowiska, które stawia kolejne wyzwania.

- Temu służą konkretne rozwiązania – mówi Truskolaski. Jako przykłady podaje, że w Białymstoku w trakcie realizacji jest zarządzanie ruchem miejskim, ponadto jest białostocka karta miejska, karta dużej rodziny czy system modernizacji oświetlenia.

- Takie smart city w praktyce to np. zdalne odczyty wodomierzy – mówi Truskolaski.

Jednak by wszystkie inteligentne rozwiązania były przydatne,konieczna jest komunikacja z mieszkańcami i odpowiadanie na ich potrzeby.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 697 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP