PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Smartfony niezbędne do życia

Autor: wnp.pl (WGK)
06-12-2015 10:28
Smartfony niezbędne do życia
Fot. Fotolia

Tylko jeden procent Polaków w wieku 18-59 lat nie korzysta ze smartfonów, tabletów i laptopów. 80 proc. ma dostęp do smartfona, 85 proc. – do laptopa. Pod względem rozpowszechnienia nowoczesnych urządzeń dorównujemy już rozwiniętym gospodarkom światowym - wynika z raportu Deloitte.

Badanie „Global Mobile Consumer Survey” pokazuje, że dostęp do laptopa ma 85 proc. respondentów, do smartfona 80 proc., a do tabletu 51 proc. Najczęściej używamy smartfona w pracy (45 proc.), podczas podróży komunikacją miejską (40 proc.), spaceru (32 proc.) oraz zakupów (26 proc.). Ponad połowa z nas zerka na smartfon od czasu do czasu nawet podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Najbardziej intensywnie korzystają za smartfonów ludzie młodzi, w wieku 18-24 lat: Aż 63 proc. osób bardzo często używa komórki w czasie jazdy transportem publicznym, 42 proc. podczas spaceru, 35 proc. w pracy, a 35 proc. w czasie zakupów.
Ale nawet wyższa grupa wiekowa chętnie korzysta z laptopów, tabletów i smartfonów. – Zaledwie jeden procent ankietowanych zadeklarował, że nie ma dostępu i nie korzysta z żadnego z tych urządzeń, a nawet standardowej komórki. Oznacza to, że zasięg wspomnianych urządzeń mobilnych w Polsce jest już naprawdę bardzo duży, porównywalny do najbardziej rozwiniętych światowych gospodarek – mówi Jakub Wróbel, starszy menedżer w dziale Konsultingu Deloitte, ekspert branży TMT.

Smartfony stały się uniwersalnym urządzeniem mobilnym do komunikacji z całym światem. Aż 63 proc. badanych używa go do czytania newsów, 46 proc. do oglądania krótkich form video, a 32 proc. do słuchania radia. Ta ostatnia opcja była wybierana przede wszystkim przez osoby w wieku 45-59 lat (37 proc.). Młodzi ludzie przodują z kolei w oglądaniu krótkich filmików (64 proc.).

Choć łatwość zmiany operatora może skłaniać do zmiany usługodawcy, robimy to niechętnie. Według badania często zostajemy przy raz wybranym operatorze dłużej niż wynika to z okresu pierwotnej umowy. – Blisko 60 proc. badanych deklaruje, że nie zmieniło operatora od 2011 roku. Jedna piąta respondentów twierdzi, że zrobiła to przed 2010 rokiem, a w ostatnich latach najwięcej, bo 14 proc. dokonało tego w 2014 roku. Jedna trzecia Polaków przyznaje, że nigdy nie zmieniła operatora – mówi Jakub Wróbel.

Spada znaczenie oferty urządzeń proponowanej przez operatorów. Smartfony coraz częściej kupujemy za pośrednictwem Internetu. Jeszcze w 2011 roku robiła tak jedynie jedna piąta ankietowanych. W 2015 roku odsetek ten wzrósł już do 33 proc. Z kolei z roku na rok na znaczeniu powoli traci tradycyjny handel. Obecnie smartfony kupuje w sklepach już tylko 36 proc. ankietowanych, czyli niewiele więcej niż przez Internet. – Można powiedzieć, że operatorzy stracili monopol na sprzedaż smartfonów, lecz ich przewaga utrzymuje się nadal w handlu tradycyjnym – podsumowuje Jakub Wróbel.  

Badania „Global Mobile Consumer Survey” na zlecenie Deloitte badanie przeprowadziła firma badawcza IPSOS Mori. Ankietowano w Polsce reprezentatywną grupę 2 tys. osób w wieku 18-59 lat.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP