PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SMS-y wciąż popularne

Autor: wnp.pl (WGK)
28-08-2016 16:21
SMS-y wciąż popularne
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Mimo rosnącej popularności smartfonów i licznych aplikacji komunikacyjnych wiadomości SMS wciąż maja się znakomicie. Korzysta z nich 97 proc. Polaków, a 70 proc. wysyła je codziennie – wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce” platformy SerwerSMS.pl.

Badanie wykazuje dynamiczny rozwój rozwój rynku urządzeń mobilnych – aż 87 proc. badanych deklaruje posiadanie smartfona, z czego większość korzysta wyłącznie z tego rodzaju urządzenia. Z telefonu komórkowego, bez możliwości połączenia z Internetem, korzysta wyłącznie lub sporadycznie 25,8 proc. osób.
– Dynamiczny rozwój komunikacji mobilnej nie byłby możliwy bez zamiany zwykłych telefonów komórkowych na smartfony, których, według danych IDC, w 2015 roku sprzedano w Polsce 7,5 miliona, czyli 73 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń – komentuje Artur Sadowski, CEO SerwerSMS.pl. – Mimo to poziom zainteresowania komunikacją za pośrednictwem SMS-ów nie maleje, na co wskazywały zarówno nasze poprzednie badania, jak i tegoroczne – wszak podstawową funkcją każdego telefonu jest właśnie możliwość wysyłania i odbierania krótkich wiadomości tekstowych – dodaje.

SMS-y codziennie odbiera 80 proc., a wysyła 73 proc. badanych osób. Z MMS-ów korzysta się rzadziej – po multimedialne wiadomości, codziennie lub kilka razy w tygodniu, sięga już tylko 4 na 10 posiadaczy smartfonów. Kontakt via SMS najczęściej wykorzystuje się kolejno w następujących kontekstach: ustalenie spotkania (godzina, miejsce, informacja o spóźnieniu), sprawy bieżące (zakupy, przypomnienie o rachunkach), podtrzymanie kontaktu, złożenie życzeń, sprawy rodzinne, ważne informacje z życia (np. narodziny dziecka, nowa praca).

Polacy najczęściej wysyłają SMS-y podczas podróży (auto, MPK, pociąg), co deklaruje więcej niż 7 na 10 osób. Z krótkich wiadomości tekstowych korzysta się także w następujących sytuacjach: wypoczynek w łóżku (62 proc.), stanie w kolejce (54 proc.), zakupy w sklepie (53 proc.), spacer (46,5 proc.) czy korzystanie z toalety (38 proc.).

Badani zapytani o to, za co najbardziej cenią komunikację SMS, najczęściej wskazywali na prostotę korzystania (75,9 proc. wskazań), łatwy dostęp do usługi (71,3 proc.) oraz szybkość dostarczenia (65,3 proc.). – Zarówno te zalety, jak i brak konieczności połączenia z internetem w celu wysyłki wiadomości powodują, że zainteresowanie tą formą komunikacji nie słabnie, a nawet zyskuje coraz to nowe zastosowania na polu firma – konsument, czy nawet instytucja – obywatel – informuje Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP