PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spada sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek

Autor: wnp.pl (WGK)
19-10-2014 10:02

Kurczy się polski rynek materiałów do drukarek. Według danych IDC w pierwszej połowie 2014 roku zużycie materiałów eksploatacyjnych spadło o około 4 proc. w ujęciu ilościowym. Mimo ofensywy producentów oryginalnych przeciwko tzw. "klonom" - materiałom naruszającym prawa patentowe, wciąż ponad połowa rynku to tusze i tonery niemarkowe.

W pierwszej połowie 2014 roku konsumpcja materiałów eksploatacyjnych w Polsce spadła o około 4proc. w ujęciu ilościowym. Spadek sprzedaży produktów przeznaczonych do urządzeń atramentowych był większy niż spadek sprzedaży tonerów. Fakt ten nie jest specjalnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę silną korelację między rozwojem bazy zainstalowanej urządzeń drukujących, a sprzedażą materiałów eksploatacyjnych.
Tymczasem na rynku polskim i zachodnioeuropejskim trwa ofensywa producentów oryginalnych przeciwko tzw. „klonom” – materiałom naruszającym prawa patentowe, które produkowane są zwykle, jako całkowicie nowe, bez użycia regenerowanych bądź refabrykowanych komponentów. Z drugiej strony producenci oryginalni wprowadzają na rynek nowe serie urządzeń drukujących wyposażonych w szereg zabezpieczeń zarówno na poziomie urządzenia, jak i kartridża/tonera. Oferuję też tonery i kartridże o zwiększonej pojemności.

Według firmy IDC (International Data Corporation) w pierwszej połowie 2014 roku spadek konsumpcji materiałów oryginalnych był mniejszy niż ten odnotowany w segmencie alternatywnym. Wciąż jednak udział produktów alternatywnych pozostaje na podobnym poziomie i w ostatnich latach waha się w granicach 51-52 proc. Znikomą część usług zajmuje obszar ponownego napełniania kartridży.

Pierwsza połowa 2014 roku przyniosła zmiany w czołówce marek alternatywnych. BlackPoint, marka zajmująca przez ostatnie lata, drugą pozycję pod względem sprzedanych sztuk atramentów i tonerów, spadła poza podium. Liderem, mimo niższej niż przed rokiem sprzedaży, pozostaje ActiveJet, a drugie miejsce przypadło marce Actis, należącej podobnie jak ActiveJet do firmy Action.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP