PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spada zaufanie do nowoczesnych technologii

Autor: WNP.PL (WGK)
30-03-2015 19:40
Spada zaufanie do nowoczesnych technologii

Konsumenci czują się też przytłoczeni tempem wprowadzania nowych produktów na rynek.

Fot. Fotolia

Według wyników z badania Edelman Trust Barometer w 2014 roku po raz pierwszy w 15-letniej historii badań spadło społeczne zaufanie do sektora technologicznego oraz samych nowoczesnych technologii. Niższe zaufanie dotyczy sektorów telekomunikacji, elektroniki użytkowej jak i IT. Gorsze wyniki zanotowano w 65 proc. przebadanych państw.

Przypuszczalnie na ten wynik wpłynęło nasilenie nadużyć i zagrożeń ze strony cyberprzestępców, wady urządzań i agresywny marketing nachalnie zachęcający do kupna. Na kryzys zaufania wpłynęły też informacje ujawnione przez Edwarda Snowdena. I to mimo upływu czasu - wszystko działo się kilka lat temu.
- Nadal mamy do czynienia niejako z dziedzictwem Snowdena. O ile dokumenty, które ujawnił, wywołały szok i niedowierzanie, o tyle codzienne incydenty bezpieczeństwa i liczne w ubiegłym roku wycieki danych na olbrzymią skalę tylko utwierdzały społeczeństwo w nieufności wobec nowoczesnych technologii. Z czasem wyewoluowało ono w świadomość zagrożenia, której odbicie znajdujemy w badaniach - komentuje Paweł Dawidek, dyrektor ds. technologicznych i oprogramowania w Wheel Systems.

Z badań wynika też, że aż 51 proc. badanych uważa, że postęp technologiczny jest zbyt szybki. Nowości pojawiają się i znikają w takim tempie, że nie nadążają za nimi nie tylko prawodawcy, ale także osoby odpowiedzialne za prawidłowe ich zabezpieczenie. Stąd obawa o rzetelność oferowanych rozwiązań, oraz podejrzenie, że nie zostały one odpowiednio przetestowane np. pod kątem bezpieczeństwa przechowywania danych.

- Trudno pozbyć się wrażenia, że głównym poszkodowanym w ubiegłorocznych aferach, np. z udziałem iCloud, jest sama koncepcja cloud computingu i przechowywania danych w chmurze. Z badań Edelman Trust Barometer wynika, że zaufanie do tej technologii jest znacznie niższe niż do sektora IT ogółem - uważa Patryk Brożek, prezes Wheel Systems.

Konsumenci czują się też przytłoczeni tempem wprowadzania nowych produktów na rynek. Nie pokładają wiary w rynek, który w błyskawicznym tempie zaczyna dyskredytować to, do czego użytkownicy dopiero co zdążyli się przyzwyczaić, jako do najnowocześniejszego rozwiązania. Tylko 9 proc. uważa, że prędkość wprowadzania innowacji jest właściwa. 91 proc. ma odmienne zdanie.

- Brak zaufania w tym zakresie można także wyjaśnić teorią tzw. "disruption paralysis", wedle której poprzez nieustannie nakłanianie do sięgania po nowość, osiąga się efekt odwrotny do zamierzonego. To samo zjawisko obserwujemy w światowym IT. Klienci zaczynają być głusi na innowacje. To natomiast odbija się na wiarygodności całej branży - podsumowuje Patryk Brożek.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP