Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spada zaufanie do portali internetowych

Autor: wnp.pl (WGK)
13-01-2014 20:27

Niemal 60 proc. internautów uważa, że Facebook zagraża prywatności, 40 proc. sądzi to samo o Twitterze. 32 proc. – niemal dwukrotnie więcej niż dwa lata temu – wskazało na wyszukiwarkę Google. Takie wnioski płyną z raportu McCann Truth Central „Prawda o prywatności”.

Co ciekawe, przy rosnącej fali nieufności do mediów społecznościowych, wciąż zaufaniem obdarzamy banki. – Nieustająco wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób – mówi Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup.
Raport McCanna pokazuje, jak w ciągu ostatnich 2 lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy. Według autorów najważniejszym wskaźnikiem, jakim kierują się respondenci jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów społecznościowych będą uważali zamieszczane przez nas treści za ciekawe.

I tak tylko jedna trzecia ankietowanych uważa, że publikowanie w statusie na Facebook’u rutynowych czynności jest ciekawe dla innych. Prawie dwie trzecia za nieciekawe uznaje prowadzenie bloga dokumentującego przebieg dnia autora, a niemal trzy czwarte uznało, że dodawanie nieznanych osób do listy znajomych w LinkedIn wyszło z mody, natomiast 63 proc. uznaje za modne usuwanie z Facebooka osób, których nie znają w świecie rzeczywistym.

– We współczesnym świecie, w którym zderzają się prywatność i rozgłos, zaczynają obowiązywać nowe reguły. Wyzwaniem staje się utrzymanie równowagi między nimi i taka obecność w social mediach, która pozwoli nam być interesującymi – jednak bez zbytniego obnażania naszej prywatności – komentuje Wojciech Borowski.

Rosnące wątpliwości co do ochrony prywatności powodują, że młode pokolenia rozgląda się za alternatywami lepiej chroniącymi prywatność i zmniejszającymi szanse na pojawienie się w wyszukiwarce Google.

Biznes będzie musiał wyciągnąć wnioski ze zmieniającej się sytuacji, tym bardziej, że według raportu „Prawda o prywatności”, marki, które nie dostosują się do oczekiwań konsumentów, dotyczących prywatności i ochrony danych, podobnie jak sieci społecznościowe – zaczną tracić ich zaufanie.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP