PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprzedaż wielokanałowa - "must have" nowoczesnej sieci detalicznej

Autor: dlahandlu.pl
01-04-2015 10:27
Sprzedaż wielokanałowa - "must have" nowoczesnej sieci detalicznej
fot. Andrzej Wawok

Choć łączenie handlu internetowego z tradycyjnym niesie ze sobą wiele wyzwań, to daje też wymierne korzyści. Aby osiągnąć efekty synergii warto inwestować w najlepsze doświadczenia zakupowe dla klientów – konkludowali eksperci w czasie debaty Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej, która odbyła się w ramach konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, zorganizowanej przez Grupę PTWP.

Bądźmy tam, gdzie są klienci
Nad tym jak rozwinąć nowe kanały sprzedaży zastanawiali się zarządcy spółki Ruch SA. Firma prowadzi 2,2 tys. kiosków w całej Polsce. - Analizowaliśmy różne scenariusze: czy uruchomić stronę internetową i sprzedawać tam prasę, czy zostać firmą świadczącą usługi dla przedsiębiorstw działających w segmencie e-commerce. W końcu doszliśmy do wniosku, że grono sprawnie działających spółek w tej branży jest duże, ale brakuje im partnera, który mógłby świadczyć usługi sprzedaży tradycyjnej oraz multikanałowej - stwierdził Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch SA. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

Dziś w kioskach Ruchu sprzedawca ma możliwość promowania i rozdawania katalogów partnerów spółki. Ostateczny klient może tu złożyć zamówienie, a następnego dnia odebrać produkt. - Za naszym pośrednictwem można też prowadzić sprzedać np. ubezpieczeń komunikacyjnych czy pożyczek. W kioskach ma też miejsce finalizacja wielu transakcji - klient ma możliwość składania u nas elektronicznego podpisu – dodaje wiceprezes Ruchu. Stolarczyk przyznaje, że firma podjęła też dwie próby zaistnienia w świecie cyfrowej dystrybucji prasy. - Wierzymy w prasę elektroniczną i chcemy w ten rynek inwestować. Wykonaliśmy próbę zbudowania własnej platformy sprzedaży elektronicznej prasy. Z drugiej strony zauważyliśmy jednak bardzo silnego gracza na rynku, który już odniósł sukces. Niedługo potem zostaliśmy udziałowcem e-Kiosku – wyjaśnia.

„Multichannel retailing” nie jest też obcy firmie Oriflame, która przez wiele lat opierała swoją sprzedaż na papierowych katalogach i bezpośrednich kontaktach klientów z konsultantami marki. Dziś wciąż najważniejsza jest sprzedaż bezpośrednia - dotyczy 90 proc. rynku zbytu spółki. Jednak - jak podkreśla Gökhan Cakmak, dyrektor w Oriflame Cosmetics - rozwój nowoczesnych technologii i internetu spowodowały, że oferta kosmetyków w postaci elektronicznych katalogów musiała pojawić się w sieci. - Ten sposób prezentacji produktów zmienił zwyczaje zakupowe naszych klientów, ale także sposób pracy konsultantów. Wcześniej szczyt zamówień przypadał na moment po dystrybucji katalogu. Dziś sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie - podsumowuje.

Przedstawiciel firmy Oriflame mówi, że zmiany dotyczą także samych zamówień. Jest ich więcej, choć nie są tak duże, jak wcześniej. - Są też nowe oczekiwania względem miejsca dostarczenia towaru, a nasi klienci chcą śledzić cały proces sprzedaży i los ich zamówienia poprzez aplikacje na smartfona - opowiada.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP