PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprzedaż wielokanałowa wyzwaniem dla rynku

Autor: WNP.PL (PS)
16-12-2015 10:07
Sprzedaż wielokanałowa wyzwaniem dla rynku
Fot. Fotolia

Konsumenci oczekują stałego dostępu do informacji, szybszej realizacji dostaw oraz spersonalizowanych zakupów. Stymuluje to najnowszą metodę sprzedaży wielokanałowej, nazywanej też - omnichannel.

W tym modelu wszystkie kanały, takie jak sprzedaż tradycyjna, sprzedaż elektroniczna czy za pomocą urządzeń mobilnych, są zintegrowane w pojedynczym, spójnym kanale zorganizowanego przepływu produktów.
A jak stwierdzają autorzy publikacji z DHL, zatytułowanej "DHL Omin-Channel Logistics Trend Report", logistyka jest branżą odgrywającą kluczową rolę w procesie wdrażania modelu omnichannel.

"W ciągu kolejnych trzech lat większość światowej populacji (90 proc.) będzie miała mobilne łącze internetowe, a już dzisiaj coraz więcej osób korzysta z Internetu do przeglądania jego zasobów i robienia zakupów. W USA 70 - 80 proc. konsumentów korzysta ze strategii wielokanałowości przed podjęciem decyzji o zakupie i według naszych oczekiwań trend ten będzie wzrastał na większości rynków globalnych" - informuje Matthias Heutger, starszy wiceprezes ds. marketingu i innowacji, DHL Customer Solutions and Innovation.

Raport ujawnia, że pomimo zaawansowanej realizacji procesu wdrażania strategii omnichannel, większość firm nie jest jeszcze do niej przygotowana. Trzyma się kurczowo metod opartych na tradycyjnych kanałach sprzedaży, które nie są w stanie sprostać najnowszym potrzebom konsumentów.

Pomiędzy obydwiema metodami istnieje istotna różnica. Celem dotychczasowej strategii sprzedaży wielokanałowej jest optymalizacja doświadczeń konsumentów w pojedynczych kanałach sprzedaży, podczas gdy strategia omnichannel charakteryzuje się holistycznym podejściem do kanałów, ukierunkowanym na klienta.

Autorzy raportu stwierdzają, że firmy, które doskonalą strategię omnichannel, zyskają znaczącą przewagę konkurencyjną. Pomimo złożoności procesów koordynacji i integracji wszystkich kanałów sprzedaży oraz nakładów wymaganych do ich pomyślnej realizacji, sprzedawcy będący pierwszymi użytkownikami strategii omnichannel ujawniają znaczny wzrost bazy klientów, wyższy poziom ich lojalności, większe zyski oraz sprawniejszą rotację zapasów.

W raporcie podkreśla się również fakt, że łańcuch dostaw i usługi logistyczne są kluczową siłą napędową pomyślnej strategii omnichannel i procesu spełniania oczekiwań klientów. Podczas restrukturyzacji, przekształcania przez spółki własnych procesów i systemów IT w ramach wdrażania strategii omnichannel, dostawcy usług logistycznych mogą upraszczać spersonalizowane, spójne opcje odblokowujące nowe poziomy wydajności operacyjnej i zadowolenia klientów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP