PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stabilny rynek contact i call centers

Autor: wnp.pl (WGK)
15-01-2015 14:06
Stabilny rynek contact i call centers
fot. Fotolia

Skończyły się duże inwestycje w contact i call centers w Polsce, rynek się ustabilizował. Prawie 60 proc. firm ma od 51 do 200 stanowisk. Duże centra, powyżej 500 stanowisk, stanowią 4 proc. rynku. Wśród klientów dominują spółki z branży telekomunikacyjnej, finansowej i dostawców mediów.

Polski sektor usług w contact i call centers dąży do ograniczenia wymiany kadr w największych firmach działających na rynku. Zmiany technologiczne i zmiany oczekiwań klientów wymagają inwestycji infrastrukturalnych.
Według raportu "Call and contact centre market in Poland 2015" firmy PMR w Polsce działa 160 firm oferujących usługi contact i call centers w 240 lokalizacjach. 75 takich spółek ro przedsiębiorstwa średniej wielkości dysponujące 51-200 stanowiskami. To prawie 60 proc. wszystkich działających firm. Najwięksi usługodawcy, z ponad 500 stanowiskami stanowią 4 proc. rynku. Ponad jedna czwarta należy do firm, które mają 201-500 punktów obsługi, a najmniejsza grupa (do 50 stanowisk) to 12 proc. spółek.

Największe inwestycje w centra przeprowadzono w latach 2004-2008 i 2010-2011. Większość centrów znajduje się w Warszawie, jednak rynek jest geograficznie silnie rozproszony. Miniony rok nie przyniósł rewolucyjnych zmian – ośrodki koncentrują się na profesjonalizacji usług i kontynuacji strategii maksymalnego wykorzystania posiadanych zasobów. Niektóre przedsiębiorstwa, szczególnie większe, za priorytet uważają zatrzymanie w pracy najlepszych specjalistów, rekrutację osób kompetentnych i wprowadzanie programów zachęt do pozostania w firmie. Z drugiej strony wyzwaniem dla firm będzie konieczność ograniczania zatrudnienia w najbliższych latach. kontakt telefoniczny pozostaje głównym sposobem komunikacji pomimo wzrostu znaczenia innych kanałów, jak media społecznościowe.

Osobnym zjawiskiem są inwestycje w rozwój systemów IT i całej infrastruktury ICT. Usługodawcy coraz częściej podejmują takie działania, nie tylko ze względu na chęć większej automatyzacji obsługi klienta i usprawnienia jego obsługi, ale także z powodu potrzeby zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa.

Z usług contact i call centers korzystają przede wszystkim spółki z branży telekomunikacyjnej, finansowej i dostawców mediów. Choć usługodawcy często deklarują silną dywersyfikacje klientów, w rzeczywistości często ich przychody zależą od kilku największych kontraktów. Stąd silne zmiany przychodów poszczególnych firm, związane z czasem trwania najważniejszych zamówień. Z drugiej strony coraz częściej mniejsze firmy szukają usług centrów kontaktowych, by rozszerzyć działalność dzięki telesprzedaży produktów i usług. Widać tez wzrost zainteresowania bazami danych z propozycjami ofert handlowych, poszukiwaniem klientów o wybranych danych osobowych i osób lub firm potencjalnie zainteresowanych ofertą. Wynika to z wiary w możliwość zwiększenia sprzedaży dzięki profilowanym bazom danych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP