PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Starsi Polacy polubili komórki

Autor: PAP
26-10-2009 20:05

Co drugi Polak powyżej 50. roku życia ma telefon komórkowy, a jeszcze 3 lata temu w tej grupie wiekowej z komórki korzystał co piąty - wynika z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Lab. Zdaniem ekspertów ten wzrost sprawi, że na rynku będą pojawiały się oferty sieci komórkowych skierowane dla tej części społeczeństwa.

Badanie pokazuje, że osoby powyżej 50. roku życia to najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek (wzrost z 23 proc. w 2006 r. do 54 proc. w br.). 85 proc. Polaków korzysta z telefonów komórkowych - to o 13 proc. więcej niż w 2006 roku. 58 proc. respondentów poinformowało, że ma w domu telefon stacjonarny; w 2006 roku było to 65 proc.
Zdaniem analityka firmy Audytel Grzegorza Bernatka, kupowanie przez osoby powyżej 50. roku życia telefonu komórkowego wynika z "nacisków" młodszych pokoleń, które chcą kontaktować się z rodzicami taniej (np. w jednej sieci) oraz w każdej chwili. "Takie zjawisko ma także podłoże socjologiczne i jest związane z zanikaniem rodzin wielopokoleniowych, co przekłada się w naturalny sposób na większe potrzeby komunikacyjne" - powiedział PAP.

Bernatek uważa, że grupa ta nie należy do najbardziej zyskownych klientów sieci komórkowych. "Zainteresowanie nimi wynika jednak z prognoz demograficznych oraz specyficznych potrzeb tej grupy. (...) Tacy klienci są raczej wierni swoim operatorom oraz regularnie płacą rachunki. Stąd stworzenie kierowanych do nich ofert, powiązanych ze specjalnymi terminalami, będzie w najbliższych latach niezbędne" - dodał.

Zdaniem redaktora naczelnego serwisu Telepolis.pl Witolda Tomaszewskiego, "komórki" dla osób powyżej 50. roku życia to ciekawy segment rynku, który można wykorzystać przy odpowiedniej edukacji przyszłych klientów i uświadomieniu im zalet telefonii komórkowej, a przede wszystkim obaleniu mitu, że telefonia komórkowa jest droga.

Dodał, że w przyszłości będzie pojawiać się coraz więcej ofert dedykowanym konkretnym niszom, m.in. emerytom, młodzieży czy klientom poszczególnych firm. "Tam tkwi potencjał. W tej chwili to praktycznie jedyny sposób na efektywne dotarcie do klienta i powiększenie bazy klientów. Każdy nowy klient dla operatora to zysk - potem, wraz z jego edukacją i rozwojem, można sprzedawać mu nowe usługi, co powiększa przychody" - wyjaśnił Tomaszewski.

Zdaniem analityka firmy PMR Pawła Olszynki, popularność telefonii komórkowej faktycznie rośnie w populacji powyżej 50. roku życia. "Z naszych badań wynika, że głównie chodzi o osoby w wieku do 59 lat. Przekonanie osób niekorzystających do tej pory z telefonu komórkowego do posiadania własnego aparatu nie jest wcale łatwe. Wymaga najczęściej czegoś więcej niż tylko oferty dedykowanej tej grupie docelowej" - powiedział PAP.

W jego opinii, osoby pow. 50. roku życia to nie jest najważniejsza grupa klientów sieci komórkowych, bo są to zazwyczaj ci, którzy nie korzystają intensywnie z telefonu. Olszynka dodał jednak, że "jest to grupa relatywnie najbardziej lojalna" dla sieci komórkowych.

Badania Ericsson Consumer Lab zostały przeprowadzone w okresie marzec-maj 2009 roku na podstawie 1,5 tys. wywiadów z osobami między 15.-69. rokiem życia. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab zrealizował w 2006 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP