XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Starsi Polacy polubili komórki

Starsi Polacy polubili komórki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Co drugi Polak powyżej 50. roku życia ma telefon komórkowy, a jeszcze 3 lata temu w tej grupie wiekowej z komórki korzystał co piąty - wynika z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Lab. Zdaniem ekspertów ten wzrost sprawi, że na rynku będą pojawiały się oferty sieci komórkowych skierowane dla tej części społeczeństwa.

Badanie pokazuje, że osoby powyżej 50. roku życia to najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek (wzrost z 23 proc. w 2006 r. do 54 proc. w br.). 85 proc. Polaków korzysta z telefonów komórkowych - to o 13 proc. więcej niż w 2006 roku. 58 proc. respondentów poinformowało, że ma w domu telefon stacjonarny; w 2006 roku było to 65 proc.

Zdaniem analityka firmy Audytel Grzegorza Bernatka, kupowanie przez osoby powyżej 50. roku życia telefonu komórkowego wynika z "nacisków" młodszych pokoleń, które chcą kontaktować się z rodzicami taniej (np. w jednej sieci) oraz w każdej chwili. "Takie zjawisko ma także podłoże socjologiczne i jest związane z zanikaniem rodzin wielopokoleniowych, co przekłada się w naturalny sposób na większe potrzeby komunikacyjne" - powiedział PAP.

Bernatek uważa, że grupa ta nie należy do najbardziej zyskownych klientów sieci komórkowych. "Zainteresowanie nimi wynika jednak z prognoz demograficznych oraz specyficznych potrzeb tej grupy. (...) Tacy klienci są raczej wierni swoim operatorom oraz regularnie płacą rachunki. Stąd stworzenie kierowanych do nich ofert, powiązanych ze specjalnymi terminalami, będzie w najbliższych latach niezbędne" - dodał.

Zdaniem redaktora naczelnego serwisu Telepolis.pl Witolda Tomaszewskiego, "komórki" dla osób powyżej 50. roku życia to ciekawy segment rynku, który można wykorzystać przy odpowiedniej edukacji przyszłych klientów i uświadomieniu im zalet telefonii komórkowej, a przede wszystkim obaleniu mitu, że telefonia komórkowa jest droga.

Dodał, że w przyszłości będzie pojawiać się coraz więcej ofert dedykowanym konkretnym niszom, m.in. emerytom, młodzieży czy klientom poszczególnych firm. "Tam tkwi potencjał. W tej chwili to praktycznie jedyny sposób na efektywne dotarcie do klienta i powiększenie bazy klientów. Każdy nowy klient dla operatora to zysk - potem, wraz z jego edukacją i rozwojem, można sprzedawać mu nowe usługi, co powiększa przychody" - wyjaśnił Tomaszewski.

Zdaniem analityka firmy PMR Pawła Olszynki, popularność telefonii komórkowej faktycznie rośnie w populacji powyżej 50. roku życia. "Z naszych badań wynika, że głównie chodzi o osoby w wieku do 59 lat. Przekonanie osób niekorzystających do tej pory z telefonu komórkowego do posiadania własnego aparatu nie jest wcale łatwe. Wymaga najczęściej czegoś więcej niż tylko oferty dedykowanej tej grupie docelowej" - powiedział PAP.

W jego opinii, osoby pow. 50. roku życia to nie jest najważniejsza grupa klientów sieci komórkowych, bo są to zazwyczaj ci, którzy nie korzystają intensywnie z telefonu. Olszynka dodał jednak, że "jest to grupa relatywnie najbardziej lojalna" dla sieci komórkowych.

Badania Ericsson Consumer Lab zostały przeprowadzone w okresie marzec-maj 2009 roku na podstawie 1,5 tys. wywiadów z osobami między 15.-69. rokiem życia. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab zrealizował w 2006 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Starsi Polacy polubili komórki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!