PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Start dyrektywy usługowej: na początek ePPK i HelpDesk

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
21-12-2009 14:31

Konsorcjum, którego liderem jest Ministerstwo Gospodarki, a w którego skład wchodzi Krajowa Izba Gospodarcza oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, będą współpracować nad implementacją dyrektywy usługowej, która zacznie obowiązywać w Polsce od 28 grudnia br.

Dyrektywa usługowa znosi bariery w swobodnym przepływie usług między państwami członkowskimi UE. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z możliwości świadczenia usług w innych państwach, bez konieczności zakładania w nim nowej firmy oraz uzyskiwania, koncesji, licencji oraz innego rodzaju zezwoleń. Poza tym będę mogli skorzystać z szerszego zakresu usług, potrzebnych do ich codziennej działalności.
Wspomniane konsorcjum zajmie się m.in. przeglądem procedur oraz opracowaniem formularzy elektronicznych dla wdrożenia procedur elektronicznych administracji publicznej oraz szkoleniami pracowników administracji publicznej w zakresie nowych zasad rejestracji działalności gospodarczej, funkcjonowania dyrektywy europejskiej oraz e-administracji. Wspólne prace obejmą również utworzenie i obsugę platformy ePPK (elektroniczny Pojedynczy Punkt Kontaktowy) oraz HelpDesku dla informacji o procedurach elektronicznych i rejestracji działalności gospodarczej.

Platforma ePPK stanie się podstawowym kanałem komunikacji pomiędzy usługodawcami i usługobiorcami a administracją publiczną oraz organizacjami je wspierającymi. Docelowo - ma realizować pełen zakres usług, niezbędny do prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorców. Stanie się więc miejscem, gdzie będzie także dostęp do użytecznych informacji, aplikacji oraz biznesowych grup społecznościowych. W przyszłości zostanie wdrożony Pulpit Managera, gdzie można będzie znaleźć podstawowe narzędzie do prowadzenia, zarządzania oraz rozwijania działalności gospodarczej. ePPK będzie także w pełni zintegrowany z zagranicznymi Punktami Kontaktowymi.

HelpDesk ma pomagać usługobiorcom i usługodawcom, reagować na ich pytania i wątpliwości zgłaszane drogą mailową i telefoniczną. Specjalne oprogramowanie pozwoli na zarządzanie zapytaniami kierowanymi do HelpDesk, w tym monitorowanie każdego zgłoszonego przypadku, stanu realizacji oraz sposobu zakończenia.

Budowana platforma ePPK jest dużym przedsięwzięciem logistycznym i technologicznym, obliczonym na obsługę kilkunastu milionów spraw rocznie. Będzie nastawiona pomoc i obsługę małych i średnich przedsiębiorstw. Platforma ta zostanie uruchomiana, zgodnie z zapisami dyrektywy usługowej, od 28 grudnia 2009. Od lutego 2010 roku KIG we współpracy z Instytutem Logistyki i Magazynowania rozpocznie także redagowanie elektronicznego newslettera na temat postępów we wdrożeniu e-gospodarki w Polsce i w Unii Europejskiej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP