Nie jest łatwo połączyć kreatywność i innowacyjność startupów z tradycyjnym zarządzaniem dużych korporacji, ale nie jest to niemożliwe - ocenia Magdalena Burnat-Mikosz, partner w firmie doradczej Deloitte.
W jej opinii do tego najczęściej potrzebna jest zmiana w procedurach przetargowych obowiązujących wewnątrz korporacji, po to żeby w procedurze wyboru dostawcy nowego pomysłu niekoniecznie najważniejsze było dotychczasowe doświadczenie partnera.
- Z kolei po stronie startupów jest sporo do zrobienia w sposobie, w jaki opakowują swoje pomysły, w jaki sposób są w stanie zaprezentować swój pomysł od strony marketingowej - zauważa partner w firmie Deloitte.
Według niej to z kolei wymaga wsłuchania się trochę w potrzeby dużych korporacji.
Startupy a duże korporacje: praca do wykonania po obu stronach
Nie jest łatwo połączyć kreatywność i innowacyjność startupów z tradycyjnym zarządzaniem dużych korporacji, ale nie jest to niemożliwe - ocenia Magdalena Burnat-Mikosz, partner w firmie doradczej Deloitte.
- Po pierwsze korporacje muszą otworzyć się na innowacje płynące z zewnątrz, czyli zrozumieć, że również małe spółki technologiczne, które przychodzą do nich z pomysłem na pierwszy produkt czy usługę, są w stanie wnieść do ich codzienności zmianę - podkreśla Magdalena Burnat-Mikosz.
W jej opinii do tego najczęściej potrzebna jest zmiana w procedurach przetargowych obowiązujących wewnątrz korporacji, po to żeby w procedurze wyboru dostawcy nowego pomysłu niekoniecznie najważniejsze było dotychczasowe doświadczenie partnera.
- Z kolei po stronie startupów jest sporo do zrobienia w sposobie, w jaki opakowują swoje pomysły, w jaki sposób są w stanie zaprezentować swój pomysł od strony marketingowej - zauważa partner w firmie Deloitte.
Według niej to z kolei wymaga wsłuchania się trochę w potrzeby dużych korporacji.
Kreatywność start-upów w zderzeniu z tradycyjnym zarządzaniem korporacji będzie jednym z tematów debaty "Inwestycje w innowacyjność w praktyce", która odbędzie się 19 maja 2016 r. w godz. 11:30-13:00, w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Wezmą w niej udział Marcin Chludziński, prezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, Piotr Dardziński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE, Jadwiga Emilewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Jerzy Kątcki, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Krzysztof Milewski, dyrektor generalny Centrum Badawczo-Rozwojowego American Heart of Poland SA, Marek Rosiński, partner zarządzający w Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy oraz Magdalena Burnat-Mikosz, partner, lider w zakresie B+R i innowacyjności w Polsce w Deloitte.