Startupy a duże korporacje: praca do wykonania po obu stronach

Startupy a duże korporacje: praca do wykonania po obu stronach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie jest łatwo połączyć kreatywność i innowacyjność startupów z tradycyjnym zarządzaniem dużych korporacji, ale nie jest to niemożliwe - ocenia Magdalena Burnat-Mikosz, partner w firmie doradczej Deloitte.

- Po pierwsze korporacje muszą otworzyć się na innowacje płynące z zewnątrz, czyli zrozumieć, że również małe spółki technologiczne, które przychodzą do nich z pomysłem na pierwszy produkt czy usługę, są w stanie wnieść do ich codzienności zmianę - podkreśla Magdalena Burnat-Mikosz.

W jej opinii do tego najczęściej potrzebna jest zmiana w procedurach przetargowych obowiązujących wewnątrz korporacji, po to żeby w procedurze wyboru dostawcy nowego pomysłu niekoniecznie najważniejsze było dotychczasowe doświadczenie partnera.

- Z kolei po stronie startupów jest sporo do zrobienia w sposobie, w jaki opakowują swoje pomysły, w jaki sposób są w stanie zaprezentować swój pomysł od strony marketingowej - zauważa partner w firmie Deloitte.

Według niej to z kolei wymaga wsłuchania się trochę w potrzeby dużych korporacji.



Startupy a duże korporacje: praca do wykonania po obu stronach

Nie jest łatwo połączyć kreatywność i innowacyjność startupów z tradycyjnym zarządzaniem dużych korporacji, ale nie jest to niemożliwe - ocenia Magdalena Burnat-Mikosz, partner w firmie doradczej Deloitte.

- Po pierwsze korporacje muszą otworzyć się na innowacje płynące z zewnątrz, czyli zrozumieć, że również małe spółki technologiczne, które przychodzą do nich z pomysłem na pierwszy produkt czy usługę, są w stanie wnieść do ich codzienności zmianę - podkreśla Magdalena Burnat-Mikosz.

W jej opinii do tego najczęściej potrzebna jest zmiana w procedurach przetargowych obowiązujących wewnątrz korporacji, po to żeby w procedurze wyboru dostawcy nowego pomysłu niekoniecznie najważniejsze było dotychczasowe doświadczenie partnera.

- Z kolei po stronie startupów jest sporo do zrobienia w sposobie, w jaki opakowują swoje pomysły, w jaki sposób są w stanie zaprezentować swój pomysł od strony marketingowej - zauważa partner w firmie Deloitte.

Według niej to z kolei wymaga wsłuchania się trochę w potrzeby dużych korporacji.



Kreatywność start-upów w zderzeniu z tradycyjnym zarządzaniem korporacji będzie jednym z tematów debaty "Inwestycje w innowacyjność w praktyce", która odbędzie się 19 maja 2016 r. w godz. 11:30-13:00, w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Wezmą w niej udział Marcin Chludziński, prezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, Piotr Dardziński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE, Jadwiga Emilewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Jerzy Kątcki, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Krzysztof Milewski, dyrektor generalny Centrum Badawczo-Rozwojowego American Heart of Poland SA, Marek Rosiński, partner zarządzający w Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy oraz Magdalena Burnat-Mikosz, partner, lider w zakresie B+R i innowacyjności w Polsce w Deloitte.

 


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!