Dystrybutor IT, spółka ABC Data przydzieliła wszystkie 22 mln nowych akcji serii H w swojej ofercie publicznej, poinformowała spółka w komunikacie. Stopa redukcji w transzy indywidualnej wyniosła ok. 80,8%. Wcześniej obecni akcjonariusze spółki wycofali swoje akcje z oferty ze względu na niską cenę emisyjną.
Pierwotnie spółka oferowała 22 mln akcji nowej emisji (seria H) i 22,09 mln akcji serii B i C należących do Arthur Holding i grupy MCI Management.
Strategia ABC Daty zakłada wzmocnienie jej pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W 2010 roku spółka rozpocznie działalność na Litwie. Głównym kierunkiem ekspansji geograficznej są nowi członkowie UE, gdzie spółka planuje dokonać przejęć innych dystrybutorów. ABC Data planuje także automatyzację centrum logistyczno-magazynowego w Warszawie.
ABC Data prognozuje, że w 2010 r. zysk netto wyniesie 31,2 mln zł wobec 30,3 mln zł w 2009 r. Przychody mają wzrosnąć do 2464 mln zł wobec 2371 mln zł przed rokiem.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stopa redukcji w transzy indywidualnej oferty ABC Data wyniosła 80,8%