Grupa Telekomunikacja Polska SA chce poprawić wyniki finansowe przez zwiększenie swojego udziału w najszybciej rozwijających się segmentach rynku telekomunikacyjnego: telefonii komórkowej i szerokopasmowego dostępu do internetu połączonego z usługami dodanymi, wynika z 3-letniej strategii rozwoju zaprezentowanej we wtorek przez spółkę.
TP SA ocenia, że do 2010 roku wartość polskiego rynku usług telekomunikacyjnych wyniesie 40,2 mld zł w stosunku do 38,4 mld zł w ub. roku. Przy czym wartość rynku usług telefonii stacjonarnej spadnie o ponad 10 proc., a telefonii komórkowej - wzrośnie o 3,8 proc. Coraz większą wartość mają mieć usługi multimedialne i dodane.
Obecny spadek przychodów firma tłumaczy m.in. działaniem regulatora rynku. Dlatego chce zmniejszyć zależność od rynku regulowanego i do 2010 roku ponad połowę przychodów osiągać na rynkach nie podlegających działaniom regulacyjnym.
TP SA zamierza zwiększać swój udział w rosnących segmentach rynku dzięki sprzedaży usług wiązanych (np. pakiet telefonii stacjonarnej, internetu, telefonii komórkowej oraz np. usługa typu video on demand). Do 2010 liczba klientów korzystających tylko z jednej z trzech głównych usług TPSA (telefonia komórkowa, stacjonarna, dostęp do internetu) ma spaść o 38 proc. Liczba klientów kupujących dwie usługi ma w tym czasie wzrosnąć o 40 proc., a trzy - aż o 50 proc.
Żeby osiągnąć te cele, TPSA chce np. zwiększyć swoją sieć sprzedaży do 450 w pełni kontrolowanych placówek.
Innowacyjne usługi, które chce rozwijać firma to m.in.: mobilna telewizja, usługi finansowe, VIP, VoD i inne. Roczny wzrost CAGR z usług innowacyjnych ma wynieść 40-50 proc. Ważną rolę w internetowej strategii firmy ma odegrać portal Wirtualna Polska.
Do 2010 roku oszczędności na działalności operacyjnej mają wynieść 10 proc. Firma chce je osiągnąć dzięki automatyzacji procesów biznesowych, podniesieniu kwalifikacji pracowników, optymalizacji wydatków.
Z prezentacji przedstawionej przez firmę wynika, że może ona dokonać akwizycji firm polskich i z regionu Europy Środkowej. Warunkiem jest jednak utrzymanie ratingu TP SA i dobre wyniki operacyjne przejmowanego podmiotu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Strategia TP SA: wzrost przychodów dzięki komórkom i internetowi