PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Streżyńska: najwięcej skarg na operatora sieci Plus

Autor: PAP
22-09-2009 15:26
Streżyńska: najwięcej skarg na operatora sieci Plus

W połowie października Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończy kontrolę operatorów telekomunikacyjnych. Będzie wówczas wiedział, czy nie utrudniają oni klientom przejścia do innej sieci - powiedziała PAP prezes UKE Anna Streżyńskiej. Dodał, że klienci skarżą się głównie na operatora sieci Plus.

Od początku lipca, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego powinno trwać jeden dzień i jest bezpłatne. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.
"Spośród skarg, które docierają do UKE, najwięcej dotyczy Polkomtela (operator sieci Plus - PAP)" - powiedziała szefowa UKE. Dodała, że klienci w informacjach przesłanych do Urzędu wskazują głównie na przeciąganie terminów i zniechęcanie w ten sposób do zmiany sieci komórkowej. "Postępowanie kontrolne trwa" - podkreśliła Streżyńska.

Po wejściu w życie nowych przepisów do UKE zaczęły docierać skargi od klientów dot. blokowania przez operatorów zmiany sieci. W związku z tym Urząd podjął decyzję o kontroli.

Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według UKE zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła tegoroczna nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie, które minister infrastruktury podpisał w czerwcu.

Po wejściu w życie nowych przepisów UKE informował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.

Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 30 dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Przepis ten został wdrożony do prawa polskiego wraz z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP