Im wyższe zarobki, tym więcej zakupów w sieci - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Zachętą do wydawania pieniędzy przez internet byłyby też niższe koszty dostawy. Mniejsze znaczenie mają natomiast wyższa jakość oraz bezpieczeństwo.
- Respondenci uzależniają swoje decyzje zakupowe przede wszystkim od dochodów oraz kosztów. Liczy się dla nich finansowy wymiar zachęt związanych z zakupami w sieci - komentuje prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. - To pokazuje, jak trudno wyróżniać się spośród konkurencji innymi aspektami niż cena czy szerzej, atrakcyjna finansowo oferta - dodaje Mazurek.
Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, zwraca z kolei uwagę na to, że płeć, wiek i wykształcenie różnicują czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości. - Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet, badanych w wieku 15-19 lata, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn, ankietowanych w wieku 35 plus oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.
Jak pokazują wyniki, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. Raport został przygotowany w grudniu 2012 roku w oparciu o grupę 1,5 tys. internautów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sukces sprzedaży internetowej zależy od zamożności społeczeństwa