Sygnity w Multimedia Polska - nowy standard dla wdrożeń billingu energii

Sygnity w Multimedia Polska - nowy standard dla wdrożeń billingu energii
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Multimedia Polska SA wystawiła pierwsze faktury za energię elektryczną 30 dni od podpisania z Sygnity umowy na wdrożenie systemu billingowego. Ten rekord udało się osiągnąć dzięki doświadczonemu zespołowi wdrożeniowemu oraz dojrzałemu funkcjonalnie systemowi Sygnity Utilities for Sales (SUS). Nowy system umożliwił Multimediom realizację ambitnego planu biznesowego oraz przygotował grunt dla oferowania klientom innego rodzaju usług



Anna Miłek, dyrektor obszaru sprzedaży Pionu Utilities, Sygnity SA
Leszek Jędrzejczak, dyrektor obszaru biznesowego Pomiar, Rozliczenie, Obsługa Klienta, Pion Utilities, Sygnity SA

Rynek usług telekomunikacyjnych i pokrewnych wkroczył w fazę dojrzałą, skłaniając działające na nim firmy do poszukiwania nowych obszarów wzrostu. Multimedia Polska SA (MMP), jako jedyny operator kablowy oferujący usługi TV cyfrowej, internetu, telefonii, a także ubezpieczenia i monitoringu domu, rozpoczął działalność na uwolnionym rynku energii elektrycznej.

Walka z czasem

Pilotażową sprzedaż energii Multimedia rozpoczęły w kwietniu 2014 r. W związku z terminami wynikającymi z procesu zmiany sprzedawcy, pierwsze faktury musiały zostać wystawione najdalej w połowie czerwca. Proces wyboru systemu billingowego dla energii elektrycznej zakończył się 15 maja 2014 r. Na jego wdrożenie Multimedia miały więc miesiąc.

„Wyjątkowo napięte terminy tylko nas mobilizowały. Sukces wdrożeniowy zawdzięczamy przede wszystkim sprawnej organizacji zespołu projektowego, który czuwał nad realizacją zadań” – wspomina Rafał Owczarek, szef zespołu projektowego oraz zastępca Dyrektora Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska.
Przedsięwzięcie należało do superambitnych, ale firma była przekonana, że jest wykonalne.

„Z naszej perspektywy kluczowy był wybór partnera do wdrożenia. Dostawca musiał oferować nie tylko system billingowy sprawdzony na polskim rynku, ale także gotowość do dostarczenia działającego rozwiązania w 30 dni. Jedyną firmą spełniającą te warunki było Sygnity” – mówi Piotr Orlewicz, Dyrektor Departamentu Rozwoju Systemów Informatycznych w Multimedia Polska.

Zawodowiec potrzebny od zaraz

Decyzja o wejściu na rynek energii została podjęta przez MMP w lutym 2014. W związku z tym, że rynek energii był dla spółki nowy, firma przygotowała plan biznesowy o ograniczonym ryzyku, zakładający sprzedaż prądu jako pojedynczej usługi wyłącznie dla klientów indywidualnych.

Ryzyko wiązało się z terminami wdrożenia systemu bilingowego do sprzedaży energii.

-„Wchodzenie na nowe rynki zawsze niesie ryzyko. Chcieliśmy je ograniczyć, wdrażając rozwiązanie nie wymagające istotnych modyfikacji deweloperskich czy prac integracyjnych. To miał być produkt działający ‘prosto z pudełka’, ale nadający się do rozbudowy z biegiem czasu.”– wyjaśnia Piotr Orlewicz.

Dla potencjalnych dostawców rozwiązania billingowego MMP było klientem bardzo wymagającym. Firma doskonale zna się na systemach i procesach billingowych. Zespół odpowiedzialny za ten obszar ma za sobą wiele wdrożeń, jak i migracji danych między systemami billingowymi różnych dostawców, dziedziczonych wraz z przejmowanymi firmami.

„Kiedyś migracja billingu zajmowała nam rok, teraz robimy to najdalej w kwartał”– podkreśla Piotr Orlewicz.

Rozmowy były bardzo konkretne. –„Multimedia starały się upewnić, czy nasz system billingowy – Sygnity Utilities for Sales – faktycznie zawiera deklarowane funkcje ‘w standardzie’. W rozmowach padało bardzo wiele pytań bardzo szczegółowych, dotyczących możliwości konfiguracji systemu pod kątem różnych scenariuszy biznesowych, rozwoju funkcjonalnego, skalowania liczby klientów i użytkowników itd.”– wspomina Leszek Jędrzejczak, dyrektor obszaru biznesowego Pomiar, Rozliczenie, Obsługa Klienta w Pionie Utilities, Sygnity SA.

Billingowy rekord świata

Umowa Multimedia Polska SA z Sygnity została podpisana 15 maja 2014 r. Równolegle trwało już pierwsze spotkanie zespołu wdrożeniowego. Harmonogram był bardzo napięty.

„Każdy dzień był precyzyjnie rozpisany na zadania. Nie mieliśmy żadnych zapasów czasu, nie było możliwości zrobienia czegoś ‘jeszcze raz’. Jakiekolwiek opóźnienie wprowadzałoby przesunięcie całego harmonogramu, co jednak zgodnie z umową nie miało prawa się wydarzyć.” – mówi Anna Miłek, dyrektor obszaru sprzedaży Pionu Utilities, Sygnity SA

„Mam za sobą kilkadziesiąt projektów, ale nigdy wcześniej nie brałem udziału w przedsięwzięciu o tak napiętym harmonogramie. Doświadczenie podpowiadało mi, że to nie może udać się w takim czasie – zakres wdrożenia był przecież bardzo duży. Szczerze mówiąc, byłem zaskoczony, gdy 15 czerwca dokonaliśmy pierwszego odbioru. Wszystko działało tak, jak zostało to wcześniej uzgodnione. Jeszcze tego samego dnia wystawiliśmy pierwsze faktury. Miesiąc od umowy wdrożeniowej do pierwszej faktury dla klienta to rekord Polski, a być może nawet świata.”– mówi śmiejąc się Piotr Orlewicz.

Tuż po zakończeniu pierwszego etapu wdrożenia rozpoczął się etap drugi, w ramach którego stworzone zostały narzędzia ułatwiające pracę Biur Obsługi Klienta MMP, dodatkowe raporty i kilka innych, pomniejszych funkcji.

„Mamy pełną świadomość, że wdrożony zakres funkcjonalny systemu SUS wymaga jeszcze rozszerzenia. Zweryfikowaliśmy nasze założenia i zrealizowaliśmy plan sprzedaży, a to daje zupełnie inny komfort działania.”– wskazuje Piotr Orlewicz.


Z wyników zadowolony jest także Jakub Jacewicz, Dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska.
„Już pierwsze dni od uruchomienia oferty pokazały, że nasza nowa usługa cieszy się dużym zainteresowaniem. Na początku ofertę energetyczną kierowaliśmy jedynie do naszych abonentów, następnie udostępniliśmy ją wszystkim zainteresowanym, a kolejnym krokiem jest wejście w segment klientów biznesowych.” – mówi Jakub Jacewicz.

Wykorzystując dotychczasowe kanały sprzedaży i bazę ponad 500 tys. klientów Multimedia jako jedyna firma na polskim rynku zaoferowała pakiet usług z energią, TV cyfrową i internetem.

Kolejne media w perspektywie

Multimedia Polska i Sygnity ustanowiły nowy benchmark w dziedzinie tempa wdrożeń systemów billingowych. Firmy pokazały, że determinacja w połączeniu z dojrzałym produktem i doświadczonym zespołem wdrożeniowym daje wymierne efekty. O sukcesie świadczy nie tylko udany projekt, ale także zrealizowany plan sprzedaży.

„Formalnie projekt wdrożeniowy został zaplanowany do połowy sierpnia 2014 r., aby kolejne dwa przetwarzania billingowe odbyły się w asyście specjalistów Sygnity. Weszliśmy już fazę stabilizacji systemu i jesteśmy praktycznie po wdrożeniu.” – mówi Rafał Owczarek.

Dzięki rozwiązaniu zbudowanemu na bazie systemu Sygnity Utilities for Sales Multimedia Polska może myśleć o dalszej ekspansji.

Więcej o ofercie Sygnity na www.sygnity.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sygnity w Multimedia Polska - nowy standard dla wdrożeń billingu energii

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!