Cyfryzacja szkół trwa i nabiera tempa. Jednak czy wszystkie zamówienia są zgodne z prawem, a dotacje Unii Europejskiej wykorzystywane efektywnie? Praktyka pokazuję, że nieraz dochodzi do zjawiska nieuczciwej konkurencji
Pomimo stałego promowania wielu dobrych i złych praktyk w konstruowaniu przetargów wciąż powielane są te same błędy, które budżety publiczne odczuwają przez wiele lat.
Analizując najgroźniejsze z nich, eksperci zwracają uwagę, że podstawy źle przeprowadzanych zamówień publicznych leżą już w fazie projektowej. Urzędnikom brakuje fachowej wiedzy, a ich kompetencje zarówno z dziedziny informatyki, jaki i prawa są dalekie od tych wymaganych przy rozpisywaniu zamówień na narzędzia IT.
Same przepisy również pozostawiają wiele do życzenia. Nie są w dostatecznym stopniu sprecyzowane, przez co pozwalają na powstawanie luk w formułowaniu zamówień publicznych.
Wspomniane luki często służą do ominięcia niewygodnych zapisów, przyzwalając na nieuczciwą konkurencję.
Najczęściej popełniane błędy w przetargach na rozwiązanie IT w polskich szkołach to: Czytaj więcej
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Szkoły nie wiedzą, jak zamawiać cyfrowy sprzęt