PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sztuczna inteligencja wesprze call centers

Autor: wnp.pl (WGK)
25-01-2015 13:41
Sztuczna inteligencja wesprze call centers

Wprowadzenie wirtualnego agenta może m.in. polepszyć jakość client service, co w konsekwencji wpływa pozytywnie na postrzeganie firmy przez klientów. To rozwiązanie opiera się na tzw. sztucznej inteligencji, dzięki czemu wirtualny agent nie tylko czyta i rozumie słowa kluczowe, ale także interpretuje nastroje.

Fot. Fotolia

Wirtualni agenci stają się coraz popularniejszym narzędziem do komunikacji pomiędzy organizacjami a klientami, a sztuczna inteligencja pomoże w zarządzaniu relacjami z klientem.

Według badania Integrated Solutions, łatwa integracja ze środowiskiem informatycznym firmy i krótki czas wdrożenia powodują zainteresowanie firm zaawansowanymi rozwiązaniami obsługi klientów. Wirtualni asystenci są uważani za przyszłość takiej obsługi. Pierwsze rozwiązania już działają np. na lotniskach we Francji, w USA i w Polsce.
Wprowadzenie wirtualnego agenta może m.in. polepszyć jakość client service, co w konsekwencji wpływa pozytywnie na postrzeganie firmy przez klientów. To rozwiązanie opiera się na tzw. sztucznej inteligencji, dzięki czemu wirtualny agent nie tylko czyta i rozumie słowa kluczowe, ale także interpretuje nastroje. Technologie związane z wdrożeniem są coraz bardziej dostępne, natomiast kosztem i wyzwaniem jest zbudowanie bazy danych. W ciągu kilku najbliższych lat sprzedawcy oraz pracownicy call center mogą liczyć na wsparcie ze strony nowych technologii.

Jednym z pierwszych projektów sztucznej inteligencji związanym z teorią poznania był Model Human Processor (MHP), opracowany w Xerox PARC. Prace zainicjowano jeszcze w latach 80., dziś w branży technologicznej są już firmy, które wykorzystują rozwiązanie wirtualnego agenta w biznesie. Według raportu Transparency Market Research wynika, że roczna stopa wzrostu rynku wirtualnego agenta będzie wynosiła 30,6 proc. do 2019 roku, a wartość tej technologii w 2019 roku wzrośnie do kwoty 2,1 biliona dolarów. Azja jest najszybciej rozwijającym się rynkiem, natomiast Europa jest tuż za Ameryką Północną, która stanowiła 39,2 proc. ogólnej liczby udziałów w rynku tej technologii.

- Dzięki zaawansowanej technologii użytkownik ma wrażenie prowadzenia rozmowy z doradcą, który odpowiadając na konkretne pytania, symuluje zachowanie człowieka z szeroką wiedzą z dziedziny, jaką się zajmuje. Wirtualny doradca to zaawansowane oprogramowanie ściśle zintegrowane z serwisem, w ramach którego funkcjonuje. Wszelkiego rodzaju dane, które są dostarczane do systemu pozwalają tworzyć odpowiednie i sprawdzone rozwiązania. Technologia wirtualnego agenta jest w stanie zapewnić spójności i połączyć know-how z wielu źródeł, dzięki temu tego typu usługa jest tak wiarygodna i autentyczna – tak jak ludzka – komentuje Leszek Bareja, Product Manager w Xerox Polska.

Wirtualny agent odciąża telefoniczną obsługę klienta zdejmując z pracowników contact center najprostsze czynności, pozostawiając konsultantom czas na telemarketing, zmniejsza również liczbę zapytań przychodzących drogą mailową i skutecznie wspiera obsługę klienta.

Już dziś widać pierwsze projekty wdrożeń w bankowości i sektorze publicznym. Z technologią wirtualnego agenta można spotkać się również na kilku europejskich oraz amerykańskich portach lotniczych, m.in. we Francji oraz Waszyngtonie i Bostonie. Z tego rozwiązania skorzystało również warszawskie lotnisko Chopina, gdzie zainstalowano tzw. wirtualnego asystenta, który ma pomóc pasażerom w samoobsługowej odprawie biletowej.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP