Sztuczne inteligencje w powszechnym użytku do 2020 roku

Sztuczne inteligencje w powszechnym użytku do 2020 roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Elementy sztucznej inteligencji do 2020 roku będą implementowane w niemal każdej aplikacji udostępnianej zarówno jako produkt, jak i usługa - przewidują eksperci z firmy analitycznej Gartner.

  • Według ekspertów, do 2020 roku 85 proc. interakcji na linii konsument - obsługa klienta zachodzić będzie przy użyciu rozwiązań opartych na SI.
  • Elementy sztucznej inteligencji znajdują zastosowanie również w aplikacjach na użytek HR i księgowości oraz w zarządzaniu firmowymi wydatkami.
  • Do końca roku wydatki na rozwiązania korzystające z elementów sztucznej inteligencji wzrosną o 60 proc. względem 2016 i osiągną 12,5 mld dol.


Mechanizmy sztucznej inteligencji już teraz znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach. Przedsiębiorstwa wykorzystują rozwiązania z elementami SI m.in. w obsłudze klienta - w formie chatbotów, wirtualnych doradców i systemów automatyzujących obsługę wielokanałową (omnichannel). Gartner przewiduje, że do 2020 roku 85 proc. interakcji na linii konsument - obsługa klienta zachodzić będzie przy użyciu rozwiązań opartych na SI.

Elementy sztucznej inteligencji znajdują zastosowanie również w aplikacjach na użytek HR i księgowości oraz w zarządzaniu firmowymi wydatkami.

- To bardzo obfity w dane obszar zarządzania przedsiębiorstwem, o dużym potencjale analitycznym. Samo gromadzenie cyfrowych informacji mija się z celem, gdy nie można ich przekształcić w cenne biznesowe spostrzeżenia - tłumaczy Robert Mikołajski z Atmana, lidera polskiego rynku data center. Zdaniem Mikołajskiego odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na przetwarzanie danych ma być właśnie sztuczna inteligencja.

Zgodnie z lipcowym raportem KPMG aż 76 proc. globalnych technologicznych liderów zamierza zwiększyć zatrudnienie w kadrze IT, przygotowując się do wdrażania systemów i aplikacji wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Według IDC do końca roku wydatki na rozwiązania korzystające z elementów sztucznej inteligencji wzrosną o 60 proc. względem 2016 i osiągną 12,5 mld dol. W 2020 nakłady ponoszone na ten cel przez przedsiębiorstwa na całym świecie wzrosną już do ponad 46 mld dol.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sztuczne inteligencje w powszechnym użytku do 2020 roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!