PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Technologie kontra terminologia

Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)
06-06-2016 12:24
 Technologie kontra terminologia
Fot. Shutterstock.com

Ponad połowa Europejczyków interesuje się nowymi technologiami, ale 72 proc. jedynie udaje, że rozumie terminologię stosowaną w najnowocześniejszych rozwiązaniach. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Samsung Europe.

55 proc. Europejczyków fascynuje się nowymi technologiami, 52 proc. używa ich w znacznie większym zakresie niż dwa lata temu, ale aż 72 proc. przyznaje, że tylko udaje dokładne zrozumienie znaczenia terminologii dotyczącej najnowszych rozwiązań technicznych. Z kolei „chmura”, „streaming” i „internet rzeczy” to najczęściej błędnie rozumiane terminy.
Nie da się ukryć, że technologia może nam zapewnić niesamowite wrażenia za sprawą urządzeń takich jak zestawy VR, autonomiczne samochody czy inteligentne lodówki. Jednakże nowe badania przeprowadzone przez firmę Samsung Electronics wskazują, że wraz z zwiększeniem tempa innowacji, Europejczycy mają coraz większą trudność z nadążeniem za zmieniającym się językiem technologii. Badania ujawniają, że gdy emocje wokół technologii rosną, przed branżą pojawia się coraz większe ryzyko, że użytkownicy pozostaną bezradni w obliczu trudnej do zrozumienia terminologii.

Europejczycy angażują się w rewolucję cyfrową jak nigdy wcześniej. 52 proc. osób twierdzi, że korzysta z technologii w znacznie większym zakresie niż dwa lata temu, a 13 proc. przyznaje, że nie mogłoby bez niej żyć. Ponad połowa z 10 000 respondentów w całej Europie z entuzjazmem wyraża się na temat najnowszych rozwiązań, takich jak chmura czy Internet Rzeczy, ale prawie trzy czwarte (72 proc.) przyznaje, że często nie wie dokładnie, co te terminy naprawdę oznaczają. Bardzo podobne dane przekładają się opinie polskich respondentów.

Niemal 1/4 respondentów (23 proc.) stwierdziła, że błędne rozumienie terminologii powoduje, że nie są w stanie wykorzystać wszystkich funkcji urządzenia. W Polsce ten wskaźnik jest mniejszy i wynosi 18 proc.. Z kolei 43 proc. badanych Europejczyków przyznało, że posiada przynajmniej jeden produkt, którego stopień zaawansowania technologicznego przekracza ich potrzeby, a co dziesiąty respondent (11 proc.) uważa się za zagubionego w świecie technologii. Nad Wisłą równo połowa badanych deklaruje, że ma przynajmniej jedno urządzenie bardziej zaawansowane niż ich potrzeby.

- Nasze badania pokazują, że terminologia stosowana w odniesieniu do dzisiejszej technologii dla niektórych konsumentów może stanowić utrudnienie. Podejmujemy szereg działań w celu rozwiązania tego problemu, w tym poprzez uproszczenie używanego języka i prowadzenie szkoleń z umiejętności cyfrowych dla 400 000 młodych ludzi. Uważamy jednak, że kwestia ta dotyczy całej branży i jeśli zostanie przez nią zlekceważona, przerodzi się w barierę na drodze dalszego postępu technologicznego - twierdzi David Lowe, CMO of Samsung Electronics Europe.

– Wraz z przesuwaniem granic technologii mobilnej, cyfrowej i telewizyjnej branża musi być świadoma tego, w jaki sposób udostępniamy te korzyści poszczególnym użytkownikom. Musi też wspierać tych, którzy mają trudności z posługiwaniem się najnowszymi koncepcjami, takimi jak Internet Rzeczy. Ważne jest, aby każdy uczestniczył w tym procesie. Dlatego inwestujemy w tworzenie produktów, które są naprawdę inteligentne: proste, przyjazne dla użytkownika, bezpieczne i działające w sposób, który łatwo zrozumieć - dodaje.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP