XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Telefon domowy skazany na zniknięcie

Telefon domowy skazany na zniknięcie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Telekomunikacja Polska chce przypomnieć klientom o telefonii stacjonarnej. Znawcy rynku przekonują jednak: - Telefon domowy jest skazany na zniknięcie.

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że wartość rynku telefonii stacjonarnej systematycznie spada - w 2007 r. był wart ok. 39 mld zł, czyli o 11 proc. mniej niż rok wcześniej - pisze "Gazeta Wyborcza". Jednak telefonia stacjonarna stanowi wciąż znaczną część przychodów spółek telekomunikacyjnych. W 2007 r. w kwocie ogólnych przychodów Grupy TP wynoszących 18,2 mld zł przychody z telefonii stacjonarnej wyniosły aż 10,9 mld zł!

TP od czerwca wprowadza kilka pakietów, które mają przekonać klientów, że telefon domowy to nie przeżytek. W taryfie Wybrane Numery TP klient może za dopłatą wynoszącą maksymalnie 29 zł wybrać od jednego do pięciu numerów, z którymi może prowadzić nielimitowane rozmowy. W ofercie Rozmowy z Rabatem TP użytkownik płaci od 10 do 18 zł i dostaje 50-proc. upust na połączenia lokalne i międzymiastowe lub na komórki albo na oba te rodzaje połączeń. Oferta Moja Godzina TP pozwala z kolei na nielimitowane połączenia przez godzinę dziennie i kosztuje 10 zł doliczane do abonamentu.

- To nie koniec. Po wakacjach planujemy wprowadzenie innowacyjnych planów telefonicznych, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią, a także uproszczą domową ofertę TP - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Zdaniem Magdy Borowik, analityka IDC, najnowsze propozycje TP mogą nie pomóc w reanimowaniu telefonii stacjonarnej. - Mam wątpliwości, czy zaproponowane rozwiązania sprawią, że ludzie masowo wrócą do tej usługi. Rynek zmierza do tworzenia pakietów, w których telefon stacjonarny jest tylko jednym z elementów oferty, i to raczej takie podejście ma przyszłość - zaznacza. - Z drugiej strony ok. 80 proc. rynku stacjonarnego ma właśnie TP i jeśli ktoś jeszcze może próbować coś z tego rynku wycisnąć, to właśnie TP - mówi Borowik.

Alternatywni operatorzy też jednak nie zasypiają gruszek w popiele. - Telefonia stacjonarna jest dziś głównym źródłem przychodów dla Telefonii Dialog, choć nie oszukujemy się, że tak już zostanie - mówi rzecznik tego operatora Marta Pietranik. Dlatego Dialog, wykorzystując własną sieć, zamierza przede wszystkim rozwijać szerokopasmowy internet oraz usługi dodane, przede wszystkim multimedia. - Planujemy również wprowadzenie telefonii komórkowej. To duże inwestycje, na które przeznaczamy przychody płynące dziś z telefonii stacjonarnej. Docelowo zakładamy, że w naszej ofercie telefonia stacjonarna będzie jedną ze składowych pakietu. Na razie jednak telefon stacjonarny ma wciąż swoich wiernych odbiorców zarówno w domu, jak i w firmie, gdzie stanowi dodatkowo potwierdzenie wiarygodności biznesowej - tłumaczy Pietranik. Według niej sposobem na utrzymanie atrakcyjności telefonu stacjonarnego jest wprowadzenie stałych miesięcznych opłat, w ramach których można dzwonić bez dodatkowych kosztów.

Karol Wieczorek, rzecznik Tele2 Polska: - Rynek telefonii stacjonarnej kurczy się w dość szybkim tempie i jest to tendencja dotykająca nie tylko polski rynek. Niemniej jednak jeszcze przez kilka lat będzie to rynek, na którym warto istnieć i który może przynosić zadowalające wyniki, o ile oczywiście dana firma jest skłonna zaakceptować niezbyt wysoką rentowność. Przykładowo Tele2 zadowala się marżą operacyjną w granicach 15 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Telefon domowy skazany na zniknięcie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!