PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telefon domowy skazany na zniknięcie

Autor: Gazeta Wyborcza
01-06-2008 20:15

Telekomunikacja Polska chce przypomnieć klientom o telefonii stacjonarnej. Znawcy rynku przekonują jednak: - Telefon domowy jest skazany na zniknięcie.

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że wartość rynku telefonii stacjonarnej systematycznie spada - w 2007 r. był wart ok. 39 mld zł, czyli o 11 proc. mniej niż rok wcześniej - pisze "Gazeta Wyborcza". Jednak telefonia stacjonarna stanowi wciąż znaczną część przychodów spółek telekomunikacyjnych. W 2007 r. w kwocie ogólnych przychodów Grupy TP wynoszących 18,2 mld zł przychody z telefonii stacjonarnej wyniosły aż 10,9 mld zł!
TP od czerwca wprowadza kilka pakietów, które mają przekonać klientów, że telefon domowy to nie przeżytek. W taryfie Wybrane Numery TP klient może za dopłatą wynoszącą maksymalnie 29 zł wybrać od jednego do pięciu numerów, z którymi może prowadzić nielimitowane rozmowy. W ofercie Rozmowy z Rabatem TP użytkownik płaci od 10 do 18 zł i dostaje 50-proc. upust na połączenia lokalne i międzymiastowe lub na komórki albo na oba te rodzaje połączeń. Oferta Moja Godzina TP pozwala z kolei na nielimitowane połączenia przez godzinę dziennie i kosztuje 10 zł doliczane do abonamentu.

- To nie koniec. Po wakacjach planujemy wprowadzenie innowacyjnych planów telefonicznych, które jeszcze bardziej uatrakcyjnią, a także uproszczą domową ofertę TP - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Zdaniem Magdy Borowik, analityka IDC, najnowsze propozycje TP mogą nie pomóc w reanimowaniu telefonii stacjonarnej. - Mam wątpliwości, czy zaproponowane rozwiązania sprawią, że ludzie masowo wrócą do tej usługi. Rynek zmierza do tworzenia pakietów, w których telefon stacjonarny jest tylko jednym z elementów oferty, i to raczej takie podejście ma przyszłość - zaznacza. - Z drugiej strony ok. 80 proc. rynku stacjonarnego ma właśnie TP i jeśli ktoś jeszcze może próbować coś z tego rynku wycisnąć, to właśnie TP - mówi Borowik.

Alternatywni operatorzy też jednak nie zasypiają gruszek w popiele. - Telefonia stacjonarna jest dziś głównym źródłem przychodów dla Telefonii Dialog, choć nie oszukujemy się, że tak już zostanie - mówi rzecznik tego operatora Marta Pietranik. Dlatego Dialog, wykorzystując własną sieć, zamierza przede wszystkim rozwijać szerokopasmowy internet oraz usługi dodane, przede wszystkim multimedia. - Planujemy również wprowadzenie telefonii komórkowej. To duże inwestycje, na które przeznaczamy przychody płynące dziś z telefonii stacjonarnej. Docelowo zakładamy, że w naszej ofercie telefonia stacjonarna będzie jedną ze składowych pakietu. Na razie jednak telefon stacjonarny ma wciąż swoich wiernych odbiorców zarówno w domu, jak i w firmie, gdzie stanowi dodatkowo potwierdzenie wiarygodności biznesowej - tłumaczy Pietranik. Według niej sposobem na utrzymanie atrakcyjności telefonu stacjonarnego jest wprowadzenie stałych miesięcznych opłat, w ramach których można dzwonić bez dodatkowych kosztów.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 443 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.