PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telefony komórkowe jako urządzenia ratujące życie

Autor: wnp.pl
22-11-2010 14:28

Wykorzystując telefon komórkowy, który większość osób zawsze ma przy sobie - operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego.

Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.
Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji. Rozwiązanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

-Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie — powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. -Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawką jest bezpieczeństwo ludzi.

Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodzą, że rozwiązanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa.

Rozwiązanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym.

Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych. Rozwiązanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.

Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowiące nowe źródła przychodu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP