Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telefony stacjonarne wciąż mocne w biznesie

Autor: wnp.pl (WGK)
19-09-2016 08:46
Telefony stacjonarne wciąż mocne w biznesie
Fot. Fotolia

Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej dla 93 proc. firm telefon stacjonarny wciąż jest podstawową formą kontaktu w biznesie. Mimo rozwoju telefonii mobilnej i popularności smartfonów połączenia stacjonarne wciąż pełnią ważną rolę w codziennej pracy.

Coroczne raporty o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce przygotowywany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wskazują na dwa istotne trendy związane z stacjonarną technologią. Po pierwsze, od kilku lat liczba abonentów telefonii stacjonarnej w naszym kraju pozornie się zmniejsza.
Odwrotny trend możemy za to zaobserwować w przypadku usługi VoIP, czyli współczesnego telefonu stacjonarnego 2.0., która zyskuje coraz większą popularność wśród przedsiębiorców, zwłaszcza tych zatrudniających powyżej 50 osób. W 2015 roku liczba użytkowników korzystających z tego rozwiązania sięgnęła miliona. Mimo to wielu przedsiębiorców wciąż o tego rodzaju usłudze nigdy nie słyszało – nawet 15 proc. badanych przyznaje się, do tego, że nie wie czym jest VoIP.

Według raportu numer telefonu stacjonarnego to wciąż wyznacznik profesjonalizmu, wskazuje na to, że firma posiada fizyczne biuro – nie jest więc kolejnym „krzakiem”. Badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazują, że jest to najważniejszy argument za utrzymaniem tej formy kontaktu dla 60 proc. polskich firm. Co więcej, 69 proc. procent przedsiębiorstw nie zamierza rezygnować z telefonu stacjonarnego w przyszłości. Trend ten wzrasta wraz z wielkością firmy i sięga 79 proc. w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających 50 i więcej osób.

Jeszcze bardziej „mobilną” niż usługi VoIP wersją telefonów stacjonarnych są usługi oparte na technologii GSM, połączonych z wirtualnymi bazami danych, wykorzystującymi rozwiązania chmurowe. Czym zatem ten „telefon w chmurze” różni się od zwykłej komórki? Mimo tego, że nasze urządzenie do działania nie potrzebuje infrastruktury kablowej, to korzysta z przypisanego do danej lokalizacji numeru. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się tam gdzie występują problemy z dostępem do Internetu lub jako dodatkowe zabezpieczenie w przypadku awarii sieci i braku łączności np. przez VoIP. W przypadku awarii sieci telefon pozostaje jedyną formą kontaktu, a w sytuacji, w której i on nie działa, firma zostaje odcięta od świata co z reguły kończy się poważnymi stratami z powodu transakcji, które nie mogą dojść do skutku. Dzięki „telefonom w chmurze”, mamy stały dostęp do naszej linii, co pozwoli zminimalizować ryzyko przegapienia ważnego telefonu od potencjalnego klienta, czy kontrahenta. Co więcej tego rodzaju „cloud phone” może być używany do odbierania połączeń z dowolnego miejsca z dostępem do sieci GSM.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP