Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja powinna uprościć usługi

Autor: wnp.pl (WGK)
17-09-2014 18:07

Działalność firm telekomunikacyjnych staje się coraz bardziej skomplikowana, zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym oraz produktowym. Niejasne oferty, skomplikowane rachunki, czy kolejki do konsultantów powodują niezadowolenie klientów, co w efekcie może negatywnie wpływać na wyniki finansowe. Według specjalistów z firmy Bain & Co. na rynku utrzymają się spółki, które uproszczą swoje struktury i procesy.

Co więcej, według analityków firmy Bain & Co. pozycję największych telekomów podgryzają małe elastycznie działające firmy. Na sytuację sektora wpływa złożoność procesów i tworzenie coraz bardziej niejasnych dla klientów ofert, które muszą być zintegrowane z produktami istniejącymi.
Złożoność działalności firm telekomunikacyjnych manifestuje się w kilku wymiarach dotyczących nowych produktów, technologii i organizacji. W szczególności telekomy mogą zrażać klientów otrzymujących skomplikowane i niezrozumiałe oferty. A to może prowadzić do pogorszenia wyników finansowych.

Specjaliści z firmy Bain & Co. przeprowadzili międzynarodowe badani wśród klientów firm telekomunikacyjnych i stwierdzili, że konsumenci narzekają na długie kolejki w punktach obsługi, niejasne rachunki, nieadekwatne zachowanie w ramach obsługi klienta i inne trudności w kontaktach z usługodawcą.

Podstawowe problemy pojawiają się już podczas kontaktów z call centers, gdzie nawet sprawni konsultanci nie radzą sobie z prowadzeniem klientów przez gąszcz skomplikowanych ofert. Kolejne problemy występują w grupie zajmującej się sprzedażą, która nie potrafi zidentyfikować najbardziej wartościowych klientów i nie jest wstanie zaprezentować im najlepszych ofert. Złożoność działań i ofert powoduje, że zespoły zajmujące się technologiami nie są w stanie działać optymalnie.

Według ekspertów firmy Bain & Co. jedyna droga do dalszego rozwoju polega na uproszczeniu procesów biznesowych i propozycji usług dla klientów. W przeciwnym razie zderzą się z mniejszymi, elastycznymi firmami rozumiejącymi potrzeby klienta.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP