PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Telekomunikacja w cyfrowej gospodarce a wyzwania klientów

Autor: WNP.PL (WGK)
30-03-2016 09:36
Telekomunikacja w cyfrowej gospodarce a wyzwania klientów
Fot. Fotolia

Do niedawna główne przychody firm telekomunikacyjnych pochodziły z usług połączeń przewodowych i bezprzewodowych. Dziś telekomy muszą zmierzyć się z nową rzeczywistością rynkową oraz zmieniającymi potrzebami konsumentów, dla których tradycyjne łącza telekomunikacyjne to archaizm. Często w ogóle nie wykonują połączeń tradycyjnymi metodami.

Operatorzy telekomunikacyjni powinni dostosować swój model biznesowy i znaleźć drogi to przekucia takiego zaburzenia na rynku w swoją przewagę konkurencyjną. Tradycyjne telekomy muszą przemodelować swój profil działania wcielając się w rolę Zintegrowanego Dostawcy Usług Cyfrowych (ang. Integrated Digital Service Provider - IDSP). Firmy telekomunikacyjne dzięki wdrożeniu innowacyjnych technologii cyfrowych mogą zyskać wymierne korzyści.

Rozwój technologii cyfrowych umożliwił wielu firmom oferowanie usług telekomunikacyjnych: pakietów szerokopasmowego internetu, usług głosowych i wiadomości tekstowych. W konsekwencji konkurencją dla firm telekomunikacyjnych są obecnie m.in. firmy internetowe i technologiczne (np. Google) czy producenci komputerów i urządzeń mobilnych, a każdy z nich ma takie same możliwości, jak tradycyjne telekomy o ugruntowanej pozycji rynkowej. Postępująca digitalizacja przyczyniła się do daleko idących zmian na rynku, doprowadzając do sytuacji, w której klienci nie korzystają już z usług jednego dostawcy, ale wielu. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę podmiotów rywalizujących o udziały na ograniczonym rynku, przychody, na jakie dostawcy mogą liczyć od klientów, są także ograniczone.

- Obecny model konsumpcji usług teleinformatycznych różni się od tego sprzed kilku lat, dlatego też tak ważne są dziś inwestycje w nową infrastrukturę sieciową o dużej przepustowości, ale również elastyczną infrastrukturę IT umożliwiającą szybkie reagowanie na potrzeby klientów, oferowanie nowoczesnych usług i zarządzania doświadczeniem klienta w cyfrowym świecie. Elementy te stanowią fundament rozwoju rynku cyfrowego i nowoczesnej gospodarki opartej na danych - mówi Sławomir Lubak, dyrektor zarządzający Accenture Communications, Media & Technology w Polsce.

To jednak nie wszystkie wyzwania. Cyfryzacja umożliwia świadczenie dodatkowych usług. Pojawiają się alternatywne hotspoty w miejscach publicznych, oferujące limitowany zasięg oraz sieci typu white label (oznakowane markami operatorów), które cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów. Cyfrowi gracze, którzy rozpoczęli budowę swojej pozycji rynkowej, bazując na cyfrowych technologiach tj.: społecznościowych, mobilnych, analityki i chmury, lepiej radzą sobie w dostarczaniu tego typu usług niż gracze tradycyjni, którzy nadal świadczą usług oparte na wolno działającej i mało elastycznej architekturze IT.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 094 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 266 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 730 561 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP