W Polsce jednak, z powodu powolnego przechodzenia na technologie cyfrowe, telewizje nie dysponują wolnymi częstotliwościami dla telewizji mobilnych
Na świecie istnieją dwa modele — konkretny operator dostaje częstotliwości lub zawiązuje się wąskie konsorcjum. Ta druga opcja może być efektywna, choć z drugiej strony proces współpracy wielu podmiotów może być trudny. Hutchinson osiągnął we Włoszech sukces, ponieważ był pierwszy na tym rynku oraz miał pełną kontrolę nad wizją oferowanej usługi. Operator „3”, który chciał wejść na rynek DVB-H, kupił kanał telewizyjny, dysponujący już odpowiednimi częstotliwościami. Pozostali gracze wydzierżawili natomiast częstotliwości od Mediaset.
Jak zarabia się na DVB-H? Są dwa najważniejsze źródła. Po pierwsze, opłaty za dostęp do płatnych kanałów. Po drugie, reklama, podobnie jak w wypadku zwykłej telewizji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Telewizja mobilna - w Polsce bez częstotliwości