Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TelForceOne chce utrzymać dynamikę przychodów

Autor: PAP
20-03-2013 21:22

TelForceOne spodziewa się utrzymania w 2013 r. ubiegłorocznej dynamiki przychodów, chce też zwiększyć rentowność i wynik netto. Grupa będzie w tym roku nadal koncentrować się na sprzedaży akcesoriów GSM, widzi też potencjał na rynku oświetlenia LED - poinformował PAP Wiesław Żywicki, wiceprezes spółki.

"Początek tego roku jest dobry i spodziewamy się, że w całym 2013 uda nam się utrzymać dotychczasową dynamikę sprzedaży" - powiedział Żywicki.
"Spodziewamy się też lepszej rentowności niż w 2012 roku, o ile na rynku nie pojawią się jakieś nieprzewidziane trudności. Chcielibyśmy też poprawić wynik netto" - dodał.

W 2012 roku przychody TelForceOne wzrosły o 6,5 proc. do 121,3 mln zł. Spółka poprawiła w ubiegłym roku marżę EBITDA i EBIT, które wyniosły odpowiednio 5,7 proc. oraz 4,4 proc.

Zysk netto grupy wzrósł w 2012 roku do 1,2 mln zł z 0,5 mln zł w 2011 r.

Wiceprezes wyjaśnił, że w ubiegłym roku na marże grupy TelForceOne znacząco wpłynęło wycofanie się z produkcji aparatów telefonicznych typu dual-sim i wyprzedaż zapasów po cenach często niższych od kosztów produkcji.

"Związane to było z ofensywą Nokii, sprzedaży za każdą cenę w sektorach do tej pory niszowych dla niej. W efekcie Myphone jak i CPA Czechy podjęły decyzję o systematycznej wyprzedaży zapasów magazynowych" - powiedział.

Spółka chce w 2013 roku nadal koncentrować się na sprzedaży akcesoriów GSM, widzi też duży potencjał na rynku oświetlenia LED.

"Akcesoria GSM to nasz główny biznes, w którym jesteśmy liderem rynku w Polsce i dalej chcemy się na nim skupiać. Dostrzegamy też dużą szansę na wzrost sprzedaży w segmencie specjalistycznego oświetlenia LED" - powiedział Żywicki.

W 2012 roku elektronika mobilna, akcesoria i telefony GSM stanowiły 76 proc. całej sprzedaży grupy. Segment elektro-RTV i oświetlenia LED odpowiadał w ubiegłym roku za 12 proc. przychodów.

Przychody spółki zależnej myPhone zajmującej się sprzedażą telefonów i tabletów pod markami własnymi stanowiły w 2012 roku około 20 proc. przychodów TelForceOne. Spółka wprowadziła do oferty tablety pod marką własną we wrześniu 2012 roku.

"Widać, że nasza oferta cenowa w zakresie tabletów jest dużo lepsza od porównywalnych produktów konkurencji" - powiedział prezes.

TelForceOne szacuje, że marka myTab po pierwszych miesiącach istnienia uzyskała 5-10 proc. udział w polskim rynku tabletów. Wiceprezes wskazuje na raporty branżowe przewidujące dalszy, kilkusetprocentowy wzrost tego rynku w najbliższych latach.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP