Tesco chce być liderem w segmencie sprzedaży internetowej w Polsce i usługa ta będzie mocno rozwijana przez Tesco Polska w najbliższych latach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak wiceprezes zarządu Tesco Polska.
- Niewiele po roku od startu usługi, z zakupów z wykorzystaniem Internetu w Tesco może korzystać już niemal co czwarty Polak. Udało nam się bardzo szybko rozwinąć zasięg usługi, która będzie mocno rozwijana w kolejnych latach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzesiak.
- Internet to niezwykła dynamika. Widzimy, jak szybko pojawiają się i znikają choćby informacje w portalach internetowych. Podobnie jest z handlem w sieci. Coś, co jest nowinką dziś, już jutro może wydawać się przestarzałe. Dlatego dziś jest jeszcze za wcześnie by mówić o planach na kolejny rok czy przyszłe lata - dodaje.
- Mogę powiedzieć: chcemy być liderem tego segmentu w Polsce. Będziemy rozwijać się na tyle szybko, na ile tylko pozwolą nam warunki rynkowe. I będziemy zmieniać się zgodnie ze zmieniającym się otoczeniem - mówi również Grzesiak.
Grzesiak ocenia też, że sprzedaż internetowa to wciąż nowość na polskim rynku.
- Sprzedaż z wykorzystaniem Internetu to cały czas nowość na polskim rynku. Bo choć sklepy internetowe oferujące żywność istnieją już od lat, o tyle dopiero teraz tym segmentem zaczynają interesować się duzi detaliści. Byliśmy jednymi z pierwszych i dziś widzimy, jak ważne było wejście w ten segment - mówi wiceprezes Tesco Polska.
Obecnie z zakupów w Tesco z wykorzystaniem internetu może korzystać ponad 25 proc. mieszkańców Polski, a sieć zapowiadała, że w 2014 roku już jedna trzecia Polaków będzie mogła skorzystać z zakupów w Tesco za pośrednictwem internetu.
Po ponad roku od uruchomienia usługi, Ezakupy dają możliwość zamówienia produktów zarówno za pośrednictwem komputera, jak i smartfona. Klienci Tesco mogą również wybrać sposób dostawy. Mogą poczekać na swoje zakupy w domu lub odebrać je w jednym z 21 sklepów w całej Polsce.
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ok. 29 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Tesco chce być w Polsce liderem w sprzedaży internetowej