Japoński koncern Toshiba wraca z ofertą telewizorów na europejski rynek w tym do Polski - zapowiedziała oficjalnie firma. W ramach nowej strategii producent chce odzyskać część rynku - podkreślili w rozmowie z PAP przedstawiciele firmy.
Japoński koncern zapowiada, że najnowsza strategia działania w Europie doprowadzi do odzyskania pozycji sprzed paru lat, którą firma utraciła podczas nieobecności. Dla przykładu ostatnia seria produktów Toshiby trafiła na polski rynek w 2015 roku - przypominają przedstawiciele koncernu. Podkreślają, że celują w średnią półkę produktową - nie w urządzenia budżetowe o niskiej cenie, ani w te z klasy premium. Realizacja strategii jest możliwa dzięki umowie licencyjnej podpisanej z Grupą Vestel, jednym z największych w Europie producentów sprzętu RTV i AGD - dodają.
W rozmowie z PAP Inoue podkreślił, że w najbliższej przyszłości producenci telewizorów będą się koncentrować nie tylko na nowych wyświetlaczach, ale też na systemach kontroli głosowej. Chcą sprawić, aby urządzenia były łatwiejsze w codziennym użytkowaniu - dodał. Zwrócił jednocześnie uwagę na rosnącą popularność serwisów strumieniowych takich jak Netflix czy Amazon Prime Video. Tego typu trendy są dostrzegane przez producentów i uwzględniane w ich planach - powiedział Inoue.
Zgodnie z umową zawartą we wrześniu 2016 r., podczas berlińskich targów IFA, Toshiba przekazała firmie Vestel licencję na produkcję, sprzedaż, marketing i dystrybucję telewizorów pod marką Toshiba na rynku europejskim.
Telewizory Toshiby mają być dostępne w Polsce od czerwca br.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Toshiba wraca z telewizorami na rynek europejski