PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TP bardziej pomarańczowe?

Autor: Gazeta Wyborcza
29-07-2008 06:00
TP bardziej pomarańczowe?

Większe koszty, ale i większa szansa na zdobycie klientów - takie będą konsekwencje zmiany marki TP na Orange

Plany Grupy TP dotyczą niektórych produktów oferowanych dotychczas pod marką TP. Chodzi tu o usługi zapewniające dostęp do internetu (zniknie więc pewnie nazwa Neostrada TP, choć przedstawiciele spółki odżegnują się od komentarzy na ten temat), ofertę telewizyjną, a więc m.in. uruchamiane przez Grupę kanały, w tym planowany kanał Sport Orange, oraz produkty dla klientów biznesowych. Zmiany będą wdrażane przez rok - pisze "Gazeta Wyborcza".
Jak zaznacza Ryszard Kamiński z biura prasowego Grupy TP, dziś nie wiadomo jeszcze, które dokładnie produkty z oferowanych obecnie i wdrażanych w przyszłości otrzymają nowe logo. - Podpisanie umowy między TP a Orange, umożliwiające szersze wykorzystywanie marki, to jednocześnie początek procesu analiz, które pokażą, jakie produkty powinny być opatrzone logo Orange - zaznacza.

Dla Grupy TP korzystanie z międzynarodowego pomarańczowego znaczka to konkretny koszt. Zgodnie z umową operator musi płacić za to 1,6 proc. przychodów operacyjnych uzyskiwanych ze sprzedaży produktów opatrzonych logo Orange - pisze "Gazeta".

- Takie same warunki korzystania z marki obowiązują dziś - podkreśla Kamiński. - Jednak w tej chwili płacimy wyłącznie za Orange jako markę telefonii komórkowej - dodaje. To oznacza, że koszty korzystania z logo Orange wzrosną. O ile? Na to pytanie trudno dziś jeszcze odpowiedzieć - pisze "Gazeta Wyborcza".

Zdaniem Magdy Borowik, analityka telekomunikacyjnego z IDC Polska, w zmianie logotypu nie ma nic dziwnego. - To normalne, obserwowane na całym świecie zjawisko. Duże koncerny ujednolicają markę oferowaną w różnych krajach - przekonuje.

Zdaniem Borowik nakaz zmiany marki przyszedł właśnie z Francji, od inwestora strategicznego TP. - Koszty korzystania z marki rosną, ale jednocześnie całe konsorcjum zyskuje na tym, że negocjuje jako jeden podmiot z producentami i podwykonawcami. Poza tym na całym świecie łatwiej jest sprzedać produkty pod znaną, uniwersalną marką - tłumaczy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 618 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP