XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

TP bardziej pomarańczowe?

TP bardziej pomarańczowe?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Większe koszty, ale i większa szansa na zdobycie klientów - takie będą konsekwencje zmiany marki TP na Orange

Plany Grupy TP dotyczą niektórych produktów oferowanych dotychczas pod marką TP. Chodzi tu o usługi zapewniające dostęp do internetu (zniknie więc pewnie nazwa Neostrada TP, choć przedstawiciele spółki odżegnują się od komentarzy na ten temat), ofertę telewizyjną, a więc m.in. uruchamiane przez Grupę kanały, w tym planowany kanał Sport Orange, oraz produkty dla klientów biznesowych. Zmiany będą wdrażane przez rok - pisze "Gazeta Wyborcza".

Jak zaznacza Ryszard Kamiński z biura prasowego Grupy TP, dziś nie wiadomo jeszcze, które dokładnie produkty z oferowanych obecnie i wdrażanych w przyszłości otrzymają nowe logo. - Podpisanie umowy między TP a Orange, umożliwiające szersze wykorzystywanie marki, to jednocześnie początek procesu analiz, które pokażą, jakie produkty powinny być opatrzone logo Orange - zaznacza.

Dla Grupy TP korzystanie z międzynarodowego pomarańczowego znaczka to konkretny koszt. Zgodnie z umową operator musi płacić za to 1,6 proc. przychodów operacyjnych uzyskiwanych ze sprzedaży produktów opatrzonych logo Orange - pisze "Gazeta".

- Takie same warunki korzystania z marki obowiązują dziś - podkreśla Kamiński. - Jednak w tej chwili płacimy wyłącznie za Orange jako markę telefonii komórkowej - dodaje. To oznacza, że koszty korzystania z logo Orange wzrosną. O ile? Na to pytanie trudno dziś jeszcze odpowiedzieć - pisze "Gazeta Wyborcza".

Zdaniem Magdy Borowik, analityka telekomunikacyjnego z IDC Polska, w zmianie logotypu nie ma nic dziwnego. - To normalne, obserwowane na całym świecie zjawisko. Duże koncerny ujednolicają markę oferowaną w różnych krajach - przekonuje.

Zdaniem Borowik nakaz zmiany marki przyszedł właśnie z Francji, od inwestora strategicznego TP. - Koszty korzystania z marki rosną, ale jednocześnie całe konsorcjum zyskuje na tym, że negocjuje jako jeden podmiot z producentami i podwykonawcami. Poza tym na całym świecie łatwiej jest sprzedać produkty pod znaną, uniwersalną marką - tłumaczy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TP bardziej pomarańczowe?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!