PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TP SA chce zdobyć 300 tys. nowych klientów

Autor: Puls Biznesu
28-11-2008 05:37
TP SA chce zdobyć 300 tys. nowych klientów

TP niebawem wybierze partnera bankowego. Chce zaoferować karty kredytowe z płatnościami mobilnymi. Cel ambitny: 300 tys. klientów.

Telekomunikacja Polska (TP) mówi o wejściu w finanse, od kiedy jej prezesem został Maciej Witucki, były bankowiec - pisze "Puls Biznesu".
— 23 grudnia kończymy przetarg na partnera bankowego, który pomoże wdrożyć usługi finansowe — mówi Krzysztof Sieczkowski, dyrektor pionu rozwoju nowych produktów grupy TP.

Telekom chce równolegle wybrać bank, który będzie m.in. wydawał karty kredytowe sygnowane logo Orange (lub TP), oraz operatora systemu płatności bezstykowych (Visa lub Mastercard).

Pomysł jest ciekawy: operator chce sprzedawać karty kredytowe i naklejki na telefony komórkowe, które będą służyły do płatności mobilnych. M-płatności mają przyciągnąć klientów na konkurencyjnym rynku kart kredytowych. TP ma dwa atuty: sieć ponad 1,1 tys. punktów sprzedaży i rzeszę klientów — ponad 9 mln w telefonii stacjonarnej i ponad 14 mln — w komórkowej. Kąciki usług finansowych mają się pojawić w sieci TP w połowie przyszłego roku. Okazją do sprzedaży usługi może być na przykład konieczność przedłużenia umowy na neostradę. Na razie nie wiadomo, czy sprzedawcami będą pracownicy operatora czy osoby oddelegowane z banku.

— Bez problemu pozyskamy 300 tys. klientów w ciągu trzech lat — deklaruje Krzysztof Sieczkowski.

Spółka szuka nowych źródeł przychodów w obliczu spadających wpływów z telefonii stacjonarnej. Przedstawiciele telekomu są entuzjastycznie nastawieni do usług finansowych i m-płatności. Przekonują, że przy stosunkowo niewielkich kosztach może on osiągnąć spore wpływy.

— Możemy na tym zarobić kilkadziesiąt milionów złotych w ciągu trzech lat. Nakłady zwrócą się wcześniej niż za trzy lata — mówi Krzysztof Sieczkowski.

Operator spodziewa się, że bank podzieli się z nim wszystkimi korzyściami związanymi z operacjami na karcie — od prowizji bankowej do wpływów z przeterminowanych odsetek. Operator przejmie na siebie koszty marketingu. Będzie chciał działać na dużą skalę.

Operatorzy telefonii komórkowej próbują wejść w m-płatności od dawna, ale usługa rozwija się z oporami. Operator sieci Plus również wierzy w płatności mobilne, ale wybrał inną technologię, opartą na współpracy z m-Payem.

Płatności bezstykowe to potencjalnie gigantyczny rynek. Na razie telekomy nastawiają się na mikropłatności, na przykład opłaty parkingowe, myjnie samochodowe, przejazdy autobusowe czy napój z automatu. Ze względów bezpieczeństwa bezstykowa karta TP będzie miała najprawdopodobniej limit 50 zł dla jednej transakcji.

Zanim operator ruszy z kartami kredytowymi, chce wejść w pożyczki gotówkowe.

— Jak już się uporamy z bankami, wejdziemy w ubezpieczenia — mówi Krzysztof Sieczkowski.

Można szacować, że to kwestia 1-1,5 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 443 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.