TP SA walczy z konkurencją modemami

TP SA walczy z konkurencją modemami
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W zmaganiach o klienta na internetowym rynku coraz bardziej liczy się nie tylko niska cena usługi, ale i nowoczesne urządzenie umożliwiające dostęp do sieci

Od początku roku Telekomunikacja Polska straciła ok. 60 tys. abonentów Internetu (ma ich dzisiaj prawie 2 mln). Konkurenci skusili ich niższymi cenami, na co TP próbuje odpowiedzieć, proponując klientom m.in. nowoczesne modemy dostępowe - poinformowała "Rzeczpospolita".

Mają być one cudowną bronią całej grupy France Telecom - właściciela Telekomunikacji - na europejskich rynkach. TP wprowadziła je do oferty pod handlową marką Livebox. Za możliwość ich użytkowania abonenci płacą co miesiąc 10 zł brutto.

-Na koniec drugiego kwartału zainstalowanych było 275 tys. takich modemów. Na koniec roku ich liczba powinna osiągnąć 400 tys. - mówi "Rz" Jacek Kalinowski, rzecznik TP.

400 tys. użytkowników to tylko 20 proc. wszystkich internetowych klientów operatora, ale każdy z nich jest nawagę złota. Przynosi operatorowi przychody o 10 - 15 proc. wyższe niż przeciętny abonent i nie daje się skusić konkurencyjnym operatorom. Netia, Tele2 czy GTS Energis porównywalnych urządzeń w swojej ofercie na razie nie mają - czytamy w dzienniku.

- Oczywiście widzimy konieczność stosowania tego typu urządzeń, ale ograniczeniem jest dla nas cena ich zakupu - przyznaje Marcin Kotlarski, menedżer GTS Energis.

Najprostsze modemy kosztują ok. 100 zł, urządzenia porównywalne do Liveboksa - 400 - 500 zł. TP ma znacznie większe zasoby finansowe niż konkurenci, a poza tym kupuje Liveboksy za pośrednictwem France Telecom. Moloch, który obsługuje 10,5 mln abonentów Internetu, ma odpowiednią pozycję, aby wynegocjować korzystne stawki - wyjaśnia dziennik.

Modemowa przewaga TP nad konkurencją może niedługo stopnieć. - Już za chwilę będziemy sprzedawać usługę Internetu i telefonii internetowej z wykorzystaniem zintegrowanego urządzenia -mówi "Rzeczpospolitej" Marcin Kotlarski. Podobne plany ma Netia.

Sama TP wprowadzi pod koniec roku nowy modem pod nazwą Babybox. Wedle deklaracji France Telecom oferowany będzie polskim klientom za darmo, a umożliwi tylko dostęp do Internetu i telefonii internetowej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TP SA walczy z konkurencją modemami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!