Charakterystyczny znaczek - połączenie liter TP i symbolu France Telekom - zniknie m.in. z produktów zapewniających dostęp do internetu i oferty dla klientów biznesowych. W jego miejsce pojawi się globalna marka Orange.
Do tej pory marka Orange funkcjonowała w Polsce jako nazwa sieci komórkowej. Na podstawie umowy licencyjnej między Telekomunikacją Polską i Orange (obie spółki należą do Grupy TP) Telekomunikacja Polska zyska prawa prawa do sprzedawania swoich produktów pod marką Orange. Na zmianę logotypu spółka daje sobie rok - pisze "Gazeta Wyborcza".
Jak zaznacza Maciej Witucki, prezes TP SA, proces jest porównywalny ze zmianą nazwy sieci komórkowej Idea na Orange, do której doszło w 2005 r. - Dzięki wzmocnieniu współpracy z Grupą Orange klienci będą mogli korzystać z nowych, innowacyjnych produktów i usług bazujących na nowoczesnych technologiach - twierdzi Witucki.
Opłata licencyjna za użycie marki Orange wyniesie 1,6 proc. przychodów operacyjnych uzyskanych ze sprzedaży produktów sprzedawanych pod tą marką. Umowa została zawarta na 10 lat z możliwością przedłużenia.
Marka Orange po raz pierwszy pojawiła się na rynku brytyjskim w kwietniu 1994 r. Pod koniec ubiegłego roku z produktów telekomunikacyjnych pod tą marką korzystało ponad 100 mln klientów na całym świecie.
ubik, 25.07.2008 13:38