Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TPSA: "Porozumienie 2.0" bez zobowiązań inwestycyjnych

Autor: ISB
21-04-2011 16:03
TPSA: "Porozumienie 2.0" bez zobowiązań inwestycyjnych

Tak zwane "Porozumienie 2.0" między operatorami a Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE) nie będzie zawierało zobowiązań inwestycyjnych i będzie raczej zbiór zasad dotyczących regulacji rynku światłowodowego, ocenił prezes Telekomunikacji Polskiej (TPSA) Maciej Witucki.

"Porozumienie 2.0 to będzie pakiet decyzji regulacyjnych" - powiedział Witucki dziennikarzom. Wcześniej media donosiły, że spółka zobowiąże się do określonych inwestycji w infrastrukturę światłowodową. Witucki zaznaczył, że spółka nie jest w stanie podjąć takich zobowiązań, bo inwestycje w światłowody są na tyle duże, że każdy przypadek musi się wiązać ze zbadaniem opłacalności biznesowej projektu. Jednak, w przypadku przedstawienia korzystnych decyzji regulacyjnych, spółka zacznie inwestować w ten rodzaj technologii.
Media informowały m.in., że warunkiem porozumienia ma być wybudowanie przez TPSA w ciągu sześciu lat co najmniej 3 mln łączy o szybkości co najmniej 100 Mb/s.

W raporcie kwartalnych TPSA informuje, że wpływ na grupę mogą mieć zmiany w polskim środowisku regulacyjnym, przede wszystkim ciągle ewoluujące regulowane oferty hurtowe wdrożone w ciągu ostatnich dwóch lat oraz obniżka stawek za zakańczanie połączeń w sieciach mobilnych (MTR). W zamian za podjęcie zobowiązań inwestycyjnych, Prezes UKE zaoferował operatorom telefonii komórkowej nowy harmonogram obniżek stawek MTR do lipca 2012 roku.

Witucki liczy, że decyzja UKE w sprawie harmonogramu obniżania stawek MTR będzie przedstawiona jeszcze w kwietniu. UKE ma też wyłączyć TPSA spod obowiązków regulacyjnych w 11 miastach, gdzie nie ma pozycji dominującej - wręcz przeciwnie ma słabszą pozycję od operatorów kablowych.

TPSA podała, że po dokonaniu w 2010 roku korekty cen odnotowała wzrost bazy klientów usług dostępu do internetu w trzech kolejnych kwartałach. W I kwartale ten wzrost wyniósł 11 tys. W tym okresie liczba klientów usług TV wzrosła o 38% r/r do 577 tys.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 007 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP