PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TPSA: "Porozumienie 2.0" bez zobowiązań inwestycyjnych

Autor: ISB
21-04-2011 16:03
TPSA: "Porozumienie 2.0" bez zobowiązań inwestycyjnych

Tak zwane "Porozumienie 2.0" między operatorami a Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE) nie będzie zawierało zobowiązań inwestycyjnych i będzie raczej zbiór zasad dotyczących regulacji rynku światłowodowego, ocenił prezes Telekomunikacji Polskiej (TPSA) Maciej Witucki.

"Porozumienie 2.0 to będzie pakiet decyzji regulacyjnych" - powiedział Witucki dziennikarzom. Wcześniej media donosiły, że spółka zobowiąże się do określonych inwestycji w infrastrukturę światłowodową. Witucki zaznaczył, że spółka nie jest w stanie podjąć takich zobowiązań, bo inwestycje w światłowody są na tyle duże, że każdy przypadek musi się wiązać ze zbadaniem opłacalności biznesowej projektu. Jednak, w przypadku przedstawienia korzystnych decyzji regulacyjnych, spółka zacznie inwestować w ten rodzaj technologii.
Media informowały m.in., że warunkiem porozumienia ma być wybudowanie przez TPSA w ciągu sześciu lat co najmniej 3 mln łączy o szybkości co najmniej 100 Mb/s.

W raporcie kwartalnych TPSA informuje, że wpływ na grupę mogą mieć zmiany w polskim środowisku regulacyjnym, przede wszystkim ciągle ewoluujące regulowane oferty hurtowe wdrożone w ciągu ostatnich dwóch lat oraz obniżka stawek za zakańczanie połączeń w sieciach mobilnych (MTR). W zamian za podjęcie zobowiązań inwestycyjnych, Prezes UKE zaoferował operatorom telefonii komórkowej nowy harmonogram obniżek stawek MTR do lipca 2012 roku.

Witucki liczy, że decyzja UKE w sprawie harmonogramu obniżania stawek MTR będzie przedstawiona jeszcze w kwietniu. UKE ma też wyłączyć TPSA spod obowiązków regulacyjnych w 11 miastach, gdzie nie ma pozycji dominującej - wręcz przeciwnie ma słabszą pozycję od operatorów kablowych.

TPSA podała, że po dokonaniu w 2010 roku korekty cen odnotowała wzrost bazy klientów usług dostępu do internetu w trzech kolejnych kwartałach. W I kwartale ten wzrost wyniósł 11 tys. W tym okresie liczba klientów usług TV wzrosła o 38% r/r do 577 tys.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 926 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP