TPSA zwiększyła liczbę klientów i przychody w segmencie mobilnym

TPSA zwiększyła liczbę klientów i przychody w segmencie mobilnym
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przychody segmentu komórkowego Telekomunikacji Polskiej (TPSA) wzrosły o 0,2% rok do roku do 1.947 mln zł, podała spółka w raporcie.

"Niska dynamika wzrostu odzwierciedlała wpływ obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe. Z wyłączeniem wpływu tych obniżek, przychody wzrosły o 4,1% rok-do-roku, przy czym wzrost wynikał przede wszystkim z przyrostu liczby klientów (+3,3%, tj. o 473 tys. rok-do-roku) przy jednoczesnej stabilności wskaźnika ARPU z usług detalicznych (-2,1% wobec 3 kw. 2010)" - czytamy w raporcie.

Spółka podała, że nadal rośnie popularność smartfonów: a wyższevprzychody, które generują ich użytkownicy, uzasadniają ich dalsze promowanie na rynku. TPSA podała też, że EBITDA w segmencie komórkowym wzrosła o 16,3% rok-do-roku, przy marży EBITDA na poziomie 34,1% (wzrost o 4,8 p.p. wobec 3 kw. 2010).

"Te dobre wyniki zostały osiągnięte dzięki wzrostowi przychodów z usług detalicznych o 4%, przy utrzymaniu kosztów sprzedaży na racjonalnym poziomie", czytamy dalej.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł.

TPSA miała 14,6 mln klientów w segmencie mobilnym na koniec III kw. 2011, co oznacza wzrost o ponad 470 tys. klientów r/r, wynika z wypowiedzi prezesa operatora Macieja Wituckiego.

„Jesteśmy liderem, zdobywamy klientów oraz utrzymujemy udziały rynkowe najlepiej ze wszystkich operatorów mobilnych" – powiedział Witucki podczas telekonferencji.

Dodał, że smart fony stanowią już 31% sprzedaży telefonów komórkowych.

Z kolei w broadband spółka podała, że zwiększyła bazę kliencką o 3% r/r. „Przestaliśmy tracić rynek i klientów w tym segmencie" – zaznaczył Witucki, dodając że liczba klientów pakietu Internet + TV wzrosła o 24% do 615 tys. klientów.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł.

Przychody Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie stacjonarnym w III kw. 2011 r. wyniosły 2.001 mln zł, podała spółka. Oznacza to spadek o 6,6% r/r. pro forma po wyłączeniu z konsolidacji spółki Emitel. Narastająco po III kw. przychody w tym sektorze spadły o 7,6% do 6.230 mln zł.

„Przychody w segmencie telefonii stacjonarnej zmniejszyły się o 6,6% rok do roku wobec 8,3% spadku w 2 kw. Do poprawy wyników przyczyniły się rosnące przychody z usług hurtowych przy nieco niższej dynamice spadku przychodów z telefonii stacjonarnej (-7,0% rok-do-roku wobec -7,9% w 2 kw.). Wypieranie telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową pozostaje zasadniczą przyczyną spadku przychodów w segmencie stacjonarnym: liczba łączy w dalszym ciągu spada, a w 3 kw. zmniejszyła się o 168 tys. Natomiast liczba klientów detalicznych usług szerokopasmowych wzrosła w 3 kw. o 21 tys., co przełożyło się na przyrost bazy klientów w ujęciu rocznym o 2,8%, co dowodzi słuszności przyjętej przez TP strategii w dostępie szerokopasmowym. Nadal rósł udział opcji o dużych prędkościach (6 Mb/s lub więcej) w sprzedaży neostrady, osiągając poziom 49%, co stanowi wyraźną poprawę wobec 15% w 3 kw. ubiegłego roku" – czytamy w raporcie.

Marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 36,9%, co było wynikiem malejących przychodów oraz ujemnych różnic kursowych związanych z wyceną niezabezpieczonych zobowiązań wyrażonych w walutach obcych, podano również.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TPSA zwiększyła liczbę klientów i przychody w segmencie mobilnym

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!