Przychody segmentu komórkowego Telekomunikacji Polskiej (TPSA) wzrosły o 0,2% rok do roku do 1.947 mln zł, podała spółka w raporcie.
Spółka podała, że nadal rośnie popularność smartfonów: a wyższevprzychody, które generują ich użytkownicy, uzasadniają ich dalsze promowanie na rynku. TPSA podała też, że EBITDA w segmencie komórkowym wzrosła o 16,3% rok-do-roku, przy marży EBITDA na poziomie 34,1% (wzrost o 4,8 p.p. wobec 3 kw. 2010).
"Te dobre wyniki zostały osiągnięte dzięki wzrostowi przychodów z usług detalicznych o 4%, przy utrzymaniu kosztów sprzedaży na racjonalnym poziomie", czytamy dalej.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł.
TPSA miała 14,6 mln klientów w segmencie mobilnym na koniec III kw. 2011, co oznacza wzrost o ponad 470 tys. klientów r/r, wynika z wypowiedzi prezesa operatora Macieja Wituckiego.
„Jesteśmy liderem, zdobywamy klientów oraz utrzymujemy udziały rynkowe najlepiej ze wszystkich operatorów mobilnych" – powiedział Witucki podczas telekonferencji.
Dodał, że smart fony stanowią już 31% sprzedaży telefonów komórkowych.
Z kolei w broadband spółka podała, że zwiększyła bazę kliencką o 3% r/r. „Przestaliśmy tracić rynek i klientów w tym segmencie" – zaznaczył Witucki, dodając że liczba klientów pakietu Internet + TV wzrosła o 24% do 615 tys. klientów.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł.
Przychody Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie stacjonarnym w III kw. 2011 r. wyniosły 2.001 mln zł, podała spółka. Oznacza to spadek o 6,6% r/r. pro forma po wyłączeniu z konsolidacji spółki Emitel. Narastająco po III kw. przychody w tym sektorze spadły o 7,6% do 6.230 mln zł.
„Przychody w segmencie telefonii stacjonarnej zmniejszyły się o 6,6% rok do roku wobec 8,3% spadku w 2 kw. Do poprawy wyników przyczyniły się rosnące przychody z usług hurtowych przy nieco niższej dynamice spadku przychodów z telefonii stacjonarnej (-7,0% rok-do-roku wobec -7,9% w 2 kw.). Wypieranie telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową pozostaje zasadniczą przyczyną spadku przychodów w segmencie stacjonarnym: liczba łączy w dalszym ciągu spada, a w 3 kw. zmniejszyła się o 168 tys. Natomiast liczba klientów detalicznych usług szerokopasmowych wzrosła w 3 kw. o 21 tys., co przełożyło się na przyrost bazy klientów w ujęciu rocznym o 2,8%, co dowodzi słuszności przyjętej przez TP strategii w dostępie szerokopasmowym. Nadal rósł udział opcji o dużych prędkościach (6 Mb/s lub więcej) w sprzedaży neostrady, osiągając poziom 49%, co stanowi wyraźną poprawę wobec 15% w 3 kw. ubiegłego roku" – czytamy w raporcie.
Marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 36,9%, co było wynikiem malejących przychodów oraz ujemnych różnic kursowych związanych z wyceną niezabezpieczonych zobowiązań wyrażonych w walutach obcych, podano również.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 1.559,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 111,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 11.198,00 mln zł wobec 11.758,00 mln zł
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: TPSA zwiększyła liczbę klientów i przychody w segmencie mobilnym