PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Twórca naszej-klasy.pl widzi kolejne nisze w Internecie

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
16-01-2008 00:16
Twórca naszej-klasy.pl widzi kolejne nisze w Internecie

Maciej Popowicz, twórca serwisu społecznościowego, który odniósł gigantyczny sukces w krótkim czasie, ma kolejne pomysły na biznes w sieci. W rozmowie z wnp.pl nie chce jeszcze o nich mówić, zwłaszcza, że skupia się na wydajności serwerów pierwszego "dziecka", a nie na generowaniu przychodów.

Ilu użytkowników ma aktualnie nasza-klasa.pl, i w jakim tempie użytkowników przybywa?
Maciej Popowicz, dyrektor generalny spółki Nasza Klasa: Teraz mamy około 6,6 mln kont. Dziennie przybywa ich ponad 130 tysięcy.

W październiku 2007 r. media podały, że przy liczbie 700 tys. użytkowników, portal nasza-klasa.pl warta jest 15 mln zł. Teraz można przeczytać, że przy 6 milionach użytkowników, wartość serwisu wzrosła aż do 150 mln zł. Trudno znaleźć przykład innego, polskiego portalu, który odniósłby taki sukces. Jak Państwo, założyciele, odbieracie taki wzrost wartości firmy? To było do przewidzenia?

Na pewno tak duża wycena portalu jest dla nas sygnałem, że pomysł się przyjął. Oczywiście ciężko było przewidzieć tak gwałtowny rozrost portalu.

Od czego zależy wartość serwisu społecznościowego? Czy wielu użytkowników przekłada się na większe przychody dla spółki Nasza Klasa?

Oczywiście, im więcej użytkowników tym większe potencjalne zyski. My natomiast skupiamy się aktualnie na zwiększeniu wydajności serwerów, a nie na generowaniu przychodów.

Serwisy internetowe zarabiają na reklamach. W naszej-klasie.pl reklamy (poza reklamami Google) nie rzucają się w oczy, nie migają bannery, nie wyskakują pop-up'y. Czemu tak jest?

Na naszej witrynie działają reklamy Google (główne źródło utrzymania), tradedoublera oraz adnetu. Z adnetem i tradedoublerem mamy zawartą umowę, ze nie będą u nas wyświetlać żadnej formy reklamy wyskakującej i zasłaniającej samą treść naszej strony. Czyli wszystkie toplayery, pop-upy nie są i nie będą wyświetlane na naszych stronach. Świadomie rezygnujemy z olbrzymich potencjalnych zysków z tej formy reklamy, jednak naszym zdaniem (jako użytkowników Internetu) takie reklamy bardzo uprzykrzają korzystanie ze stron Internetowych.

Sukces naszej-klasy.pl polega na odnajdowaniu znajomych z dawnych lat. A co, jeśli większość użytkowników przejdzie na tzw -priv", będą się kontaktować poza Internetem, lub przez e-maile, komunikatory, porzucając portal? Sądzi Pan, że jest takie zagrożenie?

Zagrożenie oczywiście jest. Jednak po ponad roku działalności widać, ze nasza-klasa.pl nie tylko służy odnajdywaniu kontaktu, ale także świetnie sprawdza się w roli narzędzia pozwalającego kontakt utrzymać.

Jakie macie Państwo pomysły na rozwój, czy nasza-klasa.pl wzbogaci się o dodatkowe usługi? Jeśli tak, to jakie i kiedy mogą się pojawić?

Pomysłów mamy wiele, jednak niech pozostanie to naszą słodką tajemnicą.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP