PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UKE niezadowolony z realizacji porozumienia przez TP SA

Autor: ISB
16-03-2011 19:57

Telekomunikacja Polska (TPSA) nie poprawiła w IV kwartale zeszłego roku jakości wykonywania porozumienia z regulatorem rynku, wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikowanego na stronie internetowej urzędu w środę. UKE ocenia m.in., że TPSA mogła dyskryminować swojego największego konkurenta - Netię - w stosunku do innych operatorów alternatywnych.

"Analiza kwartalnego raportu KPI Q4 2010 r. wskazuje, że średnia z wszystkich wskaźników KPI oscyluje wokół 95%, niewidoczny jest trend wzrostowy, zmierzający do poziomu referencyjnego 100%" - czytamy w podsumowaniu raportu UKE.
Urząd podał, że "rynki hurtowe WLR i BSA rozwijają się w wolnym tempie (BSA od kwietnia zmniejszyło dynamikę wzrostu), LLU ponownie zwiększyło dynamikę wzrostu w trzecim kwartale, utrzymując trend w czwartym. Usługi WLR i BSA w czwartym kwartale nadal wykazują słabsze wartości KPI niż w początkowym okresie od listopada 2009 r. do lutego 2010 r. (głównie pod względem średniej terminowości i liczby uszkodzeń), natomiast usługa LLU biska jest poziomu 100% pod względem średniej terminowości i nie wykazuje nadmiernej liczby uszkodzeń na 100 linii".

Celem analizy kwartalnego raportu KPI (Q4 2010 r.) jest ocena stopnia realizacji postanowień Porozumienia TP - UKE poprzez analizę osiąganych wartości wskaźników KPI (Key Performance Indicators). KPI to kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące wykonywania procesów biznesowych przez TP SA, służące do monitoringu postanowień porozumienia.

W podsumowaniu raportu UKE podał, że w IV kwartale negatywnie ocenia wykonanie porozumienia przez TPSA w przypadku dwóch z trzech wyznaczonych typów niedyskryminacji.

"- Przestrzeganie zasady niedyskryminacji OA względem detalu TP zmierzone wskaźnikami niedyskryminacji - ocena negatywna

- Przestrzeganie zasady równego traktowania OA. Netia (największy konkurent TP na rynku detalicznym) jest dyskryminowany względem innych kluczowych OA - ocena negatywna

- Dokładanie należytej staranności do obsługi procesów dotyczących każdej z trzech usług hurtowych; usługa LLU poprawiła wyniki - ocena pozytywna" - podsumował UKE.

W ramach porozumienia między UKE a TPSA, spółka zobowiązała się wprowadzić zasady zapobiegające dyskryminacji operatorów alternatywnych a także przeprowadzić szereg inwestycji. UKE zrezygnował m.in. z podziału operatora dominującego.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP