PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UKE przestrzega przed oddzwanianiem na podejrzane numery

Autor: PAP
12-01-2016 12:33
UKE przestrzega przed oddzwanianiem na podejrzane numery
Fot. Fotolia

Urząd Komunikacji Elektroniczne przestrzega abonentów przed oddzwanianiem na "dziwnie długie" i nieznane numery telefonów, które często pochodzą z krajów afrykańskich i są wykorzystywane przez oszustów do wyłudzania wysokich opłat.

Jak podkreśla UKE metoda oszukiwania abonentów (najczęściej sieci telefonii komórkowych) polega na wykorzystywaniu ich skłonności do oddzwaniania na nieodebrane połączenia.
"Tzw. +głuche telefony+ pojawiają się najczęściej w godzinach wieczornych lub nocnych i trwają bardzo krótko. Oszuści liczą na to, że użytkownik danego numeru oddzwoni z samego rana, generując wysoką opłatę. Jeżeli nie spodziewasz się telefonu z zagranicy, a wyświetlony na twoim telefonie numer jest zadziwiająco długi lub nie kojarzysz międzynarodowego numeru kierunkowego: zachowaj ostrożność! Oddzwaniaj z głową!" - uczula UKE we wtorkowym komunikacie.

Jak wyjaśnił Urząd, najczęściej są to numery z Republiki Konga lub Wybrzeża Kości Słoniowej, których numery kierunkowe (+243 i +225) mogą sugerować połączenia krajowe np. z Warszawy (22) lub Płocka (24). UKE przestrzega też przed odpowiadaniem na połączenia z numerów bardziej przypominających polskie, np. 703 XXX XXX.

UKE zachęcił też abonentów - w przypadku naliczenia wysokiej opłaty - do składania reklamacji u operatora sieci komórkowej. Zaznaczył jednak, że nie zawsze się to udaje, ponieważ jeśli połączenie takie zostało wykonane, a dostawca usług zrealizował je zgodnie ze swoim obowiązkiem, to ma także prawo obciążyć abonenta kosztami połączenia w oparciu o obowiązujący cennik.

"W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, możesz skorzystać z możliwości polubownego zakończenia sporu w postępowaniu mediacyjnym. Należy przy tym pamiętać, że wniesienie wniosku o mediację nie zwalnia cię z obowiązku uregulowania płatności. Sporną kwotę może umorzyć tylko dostawca usługi lub sąd powszechny w postępowaniu cywilnym" - przypomniał regulator.

Jak dodano, szczegółowe informacje na temat postępowania mediacyjnego można znaleźć na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


51 499 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 288 363 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 736 417 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP