PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UKE w lipcu skontroluje przenoszenie numerów telefonicznych

Autor: PAP
09-07-2009 05:14
UKE w lipcu skontroluje przenoszenie numerów telefonicznych

Jeszcze w lipcu Urząd Komunikacji Elektronicznej sprawdzi, czy operatorzy telefoniczni nie utrudniają klientom przejścia do innej sieci - powiedziała w środę PAP prezes UKE Anna Streżyńska.

Od poniedziałku można przenosić numer telefonu komórkowego do innej sieci w ciągu jednego dnia, bezpłatnie. W przypadku telefonii stacjonarnej jest to również darmowe, ale trwa maksymalnie dwa tygodnie.
Dotychczas przeniesienie numeru do innej sieci kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według UKE zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła tegoroczna nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie, które minister infrastruktury podpisał w czerwcu.

Jak powiedziała Streżyńska, informacje o tym, że klienci mają problemy z przenoszeniem numerów telefonów komórkowych do innej sieci, docierają do UKE pocztą elektroniczną, a także można je znaleźć w internecie - m.in. w serwisie telekomunikacyjnym Telepolis.pl., gdzie prowadzone są testy dot. przenoszenia numerów.

Według Streżyńskiej operatorzy m.in. każą wypełniać klientom 60-stronicowe formularze dot. zmiany sieci, a także wyznaczają własne terminy przeniesienia numerów, inne od tych, które zapisane są w rozporządzeniu.

"Zamierzaliśmy skontrolować operatorów w sierpniu, ale docierają do nas informacje o tym, że klienci mają problemy ze zmianą sieci. Dlatego przeprowadzimy kontrolę jeszcze w lipcu. W czwartek powiadomimy o tym operatorów. Interesuje nas nie tylko sprawa przekraczania terminów, ale także utrudniające zmianę operatora procedury" - wyjaśniła. Kontrola rozpocznie się za ok. 10 dni.

Wcześniej UKE informował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nowych przepisów, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.

Od poniedziałku abonent lub użytkownik usługi pre-paid (telefonu komórkowego na kartę), który chce przenieść numer do innej sieci, nie musi - jak to było wcześniej - kontaktować się z dotychczasowym dostawcą usługi. Wniosek o przeniesienie numeru składa u nowego operatora - w jego siedzibie, listownie lub wysyłając odpowiedni formularz przez internet.

Taki wniosek upoważnia operatora do wypowiedzenia umowy z dotychczasowym dostawcą. Złożony osobiście w placówce operatora musi zostać rozpatrzony w ciągu sześciu godzin w przypadku sieci komórkowych oraz docelowo jednego dnia roboczego w przypadku sieci stacjonarnych. Na razie jednak, do chwili uruchomienia przez UKE systemu teleinformatycznego wspierającego przenoszenie numerów, potrwa to do siedmiu dni. UKE zakłada, że taki system powstanie w przyszłym roku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP