Unify dla energetyki

Unify dla energetyki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W branży energetycznej, tak jak w każdym sektorze nowoczesnej gospodarki, potrzebna jest sprawna, szybka i wygodna komunikacja.

Wiąże się to przede wszystkim ze znacznym zwiększeniem mobilności użytkowników, koniecznością obsługi wielu urządzeń komunikacyjnych (telefony stacjonarne i mobilne, smartfony, tablety, komputery) i różnych kanałów kontaktu: od komunikacji tekstowej (sms i czat) przez komunikację głosową (rozmowy i konferencje) do komunikacji wideo i współpracy sieciowej w systemach web collaboration. A biznes energetyczny zmienia się, podlegając nie tylko procesom „zwykłego” unowocześniania, ale także charakterystycznym dla polskiej energetyki zjawiskom związanym z konsolidacją sektora i zmianami organizacyjnymi w spółkach energetycznych. I w tym kontekście widzimy i realizujemy potrzeby energetyki. Jakie są to potrzeby? Wyobraźmy sobie koncern energetyczny, w którym:

Zarząd koncernu i zarządy spółek na poziomie kontaktów managerskich i kontaktów z inwestorami korzystają z wideokonferencji, konferencji webowych i wysokiej klasy urządzeń mobilnych (najnowsze generacje tabletów, smartfonów i notebooków).

Kadra kierownicza na poziomie „codziennego zarządzania biznesem” korzysta jeszcze z tradycyjnych telefonów stacjonarnych (TDM i IP), ale coraz częściej już wyłącznie z telefonów komórkowych i tabletów oraz aplikacji soft-phone na komputerach.

Użytkownicy biurowi korzystają na codzień z komunikacji telefonicznej z klientami na zewnątrz firmy, ale wewnątrz chętniej posługują się czatem i natychmiastowymi połączeniami wideo między komputerami.

Dyspozytorzy zarządzają ruchem energetycznym za pomocą rozbudowanych systemów dyspozytorskich, korzystając ze specjalizowanych stanowisk – konsol, na których mają pełen przegląd możliwości komunikacji i dostęp do wszystkich kanałów łączności (włączając w to systemy Tetra i inne systemy radiowe).

Mobilne ekipy remontowe i pogotowia energetyczne korzystają z łączności radiowej oraz ze smartfonów i tabletów pracujących w sieciach publicznych operatorów komórkowych, ale mają z nich pełen dostęp do systemów i zasobów korporacyjnych.

Pracownicy „produkcyjni” w zakładach energetyki wytwórczej korzystają z bardziej tradycyjnych telefonów stacjonarnych i mobilnych, także przystosowanych do pracy w środowiskach niebezpiecznych (Ex), radiotelefonów i innych specjalizowanych środków łączności.

Dyspozytorzy w elektrowniach zarządzają produkcją, komunikując się ze wszystkimi podległymi im służbami i pracownikami za pomocą swoich konsol dyspozytorskich z dostępem do wszystkich kanałów i sposobów komunikacji.

Budujemy dla firm energetycznych takie środowiska, systemy i narzędzia, które łączą wszystkie te metody komunikacji w spójnym rozwiązaniu Unified Communications (UC). Przy czym w skład takiego rozwiązania mogą także wchodzić już istniejące u klienta elementy sieci i systemów komunikacji (na przykład wcześniej zainstalowane systemy PBX i VoIP czy systemy wideokonferencyjne).

Energetyka wytwórcza

Energetyka wytwórcza jest od lat tym sektorem gospodarki, który stawia najwyższe wymagania pod względem bezpieczeństwa i niezawodności instalowanych systemów telekomunikacyjnych. Ma także swoje specyficzne oczekiwania co do rodzaju systemów, zwłaszcza pod względem rodzaju obsługiwanych łączy i linii abonenckich. Dlatego w energetyce wytwórczej w dalszym ciągu najlepiej sprawdzają się rozwiązania hybrydowe, bo rozwiązania „pure-IP” nie mają możliwości obsługi tradycyjnych linii telefonicznych, które stanowią typową infrastrukturę obiektów przemysłowych. Takim rozwiązaniem jest system OpenScape 4000 (dawniej HiPath 4000), który z jednej strony umożliwia przejście w kierunku całkowicie wirtualizowanego systemu komunikacyjnego (nie wymaga specjalizowanego sprzętu i może być zrealizowany na maszynach wirtualnych klienta), ale z drugiej – zapewnia ciągłość obsługi dotychczasowych rodzajów łączy.

Pozostając jeszcze przy specyfice energetyki wytwórczej, trzeba powiedzieć, że systemy Unify dostarczają narzędzi nie tylko stricte komunikacyjnych, ale także (zgodnie z zasadami CEBP – Communication Enabled Business Processes) pozwalają na obsługę procesów biznesowych typowych dla przemysłu, na przykład zapewnienia bezpieczeństwa ludzi oraz bezpieczeństwa eksploatacji urządzeń i ciągłości produkcji. Na każdym poziomie – począwszy od bezpieczeństwa osobistego pracowników (BHP), a na systemowych rozwiązaniach zapewnienia ciągłości działania (Business Continuity) skończywszy.

Poziom bezpieczeństwa pracownika to między innymi specjalizowane wyposażenie osobiste, zgodne z normami BHP i wymaganiami na pracę w środowiskach niebezpiecznych (Ex), jak telefony bezprzewodowe DECT i mikrotelefony nagłowne zintegrowane z ochronnikami słuchu i hełmami ochronnymi. Pozwalają na znaczne podwyższenie ergonomii przez zapewnienie stałego kontaktu głosowego między pracownikami przebywającymi na obszarze o dużym hałasie i możliwość swobodnego wykonywania czynności (wolne ręce) bez konieczności trzymania i obsługi telefonu czy radiotelefonu.

Najważniejsze cechy stanowiska dyspozytorskiego (zarządzającego komunikacją i bezpieczeństwem na poziomie systemu) to: błyskawiczne nawiązywanie połączeń w sytuacjach awaryjnych, możliwość szybkiego przeglądu i selektywnego odbierania oczekujących wywołań, zestawianie stałych (zaprogramowanych) konferencji i konferencji adhoc, wysyłanie sygnałów i komunikatów alarmowych. A przede wszystkim: duża wygoda i ergonomia korzystania ze stanowiska dyspozytora, który używa jednego urządzenia do wszystkich rodzajów kontaktów, takich jak: łączność produkcyjna z pracownikami, połączenie telefoniczne i konferencje z częścią biznesową przedsiębiorstwa i osobami znajdującymi się poza siecią firmową, korzystanie z funkcji łączności radiowej (tetra, CDMA, systemy cyfrowe i analogowe), łączność z publicznymi służbami ratunkowymi i centrami zarządzania kryzysowego.

Dystrybucja

Te ostatnie funkcje (łączność dyspozytorska z publicznymi służbami ratunkowymi i centrami zarządzania kryzysowego) szczególnie przydatne są także dla dyspozytorów pracujących w sektorze dystrybucji. Inne, typowe dla sektora dystrybucji energii potrzeby wiążą się z charakterystyką tego biznesu: rozproszenie użytkowników na dużych obszarach geograficznych, zapewnienie sprawnej łączności pracownikom i ekipom mobilnym oraz sprawne zarządzanie nimi przez dyspozytorów wyposażonych w funkcjonalne i ergonomiczne konsole i stanowiska dyspozytorskie. Oprócz tego – obsługa bardziej standardowych potrzeb biurowych i komunikacji w firmie wielooddziałowej o skomplikowanej strukturze organizacyjnej. A to już wspólna charakterystyka spółek dystrybucyjnych i obrotowych.

Obrót

Obok wszystkich nowoczesnych i chętnie wykorzystywanych metod komunikacji (komunikacja głosowa, wideo, tekstowa, webowa) w firmach sektora obrotu energią szczególną rolę odgrywają możliwości kontaktu z klientami (i ogólniej – światem zewnętrznym). Typową odpowiedzią na te potrzeby są rozwiązania contact center, przy czym trudno już dzisiaj wyobrazić sobie takie systemy bez zawansowanej obsługi automatycznej (z rozpoznawaniem i syntezą mowy), rozbudowanych systemów IVR czy elementów integracji z kanałami komunikacji w mediach społecznościowych. Wszystkie te metody mogą być zrealizowane w rozwiązaniach OpenScape Contact Center. A pozostając w obszarze komunikacji wewnątrz firmy, znowu trzeba powiedzieć o wielości kanałów komunikacji (tekst, głos, wideo), różnorodności urządzeń (telefony, komputery, tablety) i postępującej mobilności użytkowników.

Niejako ponad tymi, wymienionymi wcześniej, specyficznymi – segmentowymi potrzebami (w obszarach wytwarzania, dystrybucji i obrotu) mamy bardziej typowe, biznesowe zastosowania komunikacji w spółkach obrotowych, jednostkach organizacyjnych powołanych do obsługi koncernu czy grupy kapitałowej, Centrach Usług Wspólnych i innych podmiotach. I wszędzie tam zachowanie ciągłości i bezpieczeństwa komunikacji, wszechstronność urządzeń i rozwiązań, mobilność użytkowników i wygoda kontaktu (tak wewnątrz korporacji, jak i z klientami i partnerami na zewnątrz) są najważniejszymi wymaganiami, które wyznaczają standardy projektowania i budowy systemów Unified Communications.

Unify dla energetyki

Wszystkie rozwiązania dostarczamy w takiej postaci, jaka jest najbardziej korzystna dla klienta: może to być autonomiczny system z własnymi serwerami, oprogramowanie komunikacyjne do zainstalowania na serwerach klienta (w jego data center lub środowisku chmurowym) i rozwiązania całkowicie wirtualizowane do instalacji na maszynach wirtualnych. Niezależnie od sposobu realizacji rozwiązania Unify to zawsze: niezawodność i bezpieczeństwo oraz wszechstronność i otwartość.

UNIFY to nie jest tylko nowa nazwa dla Siemens Enterprise Communications…

To nowe spojrzenie. Nowa rozmowa. Nowe działanie.

Nowe spojrzenie, bo patrzymy na zmieniające się potrzeby naszych klientów i pytając ich o to, jak chcieliby widzieć swoją komunikację w przyszłości – budujemy ją. Tworzymy narzędzia do tej komunikacji. Mamy do tego sprawdzone, wydajne i niezawodne systemy telekomunikacyjne, działające w każdym środowisku IT (bo jesteśmy w tej branży od lat). To, co nas dziś odróżnia od naszych własnych rozwiązań sprzed lat, to interfejs użytkownika. Nowy sposób użycia. Wygoda. Frajda. Zadowolenie. Zabawa. Nowe spojrzenie.

Nowa rozmowa, bo chcemy rozmawiać z Tobą, naszym klientem, o tym, jak możemy usprawnić Twój biznes, Twoje działanie, Twoją komunikację. I chcemy to dla Ciebie robić. Nowa rozmowa to rozmowa o tym, co jest i co masz. Bo nie chcemy budować burząc, chcemy budować nowe, ale pamiętając o tym, co masz, więc rozmawiamy o tym, co z dzisiejszego świata Twojej komunikacji chcesz zachować, wchodząc w jej nowy etap. I umożliwiamy to. Budujemy systemy, które wykorzystują istniejące rozwiązania (także zbudowane przez konkurencję). Nie mamy przeciwwskazań. Nie mamy uprzedzeń. Patrzymy szeroko, widzimy daleko. Nowa rozmowa.

Nowe działanie, bo chcemy nasze wizje realizować w życiu. W rzeczywistości. W Twojej rzeczywistości. Jesteśmy od tego, żeby zmieniać Twój świat IT, Twoją komunikację w zupełnie nowe doświadczenie. Doświadczenie rozmowy, doświadczenie wideo, doświadczenie spotkania w sieci. Doświadczenie takiej komunikacji, jaka akurat jest Ci potrzebna. Bez oglądania się na systemy, interfejsy i protokoły. Wszystko ma działać. Lepiej, szybciej, wygodniej. Nowe działanie.

Projektujemy i budujemy systemy Unified Communications dla naszych klientów, którzy chcą wszechstronnie wykorzystywać komunikację w swoim biznesie. Komunikację głosową, wideo, chat, faks i sms. Konferencje, wideokonferencje i konferencje webowe – spotkania w sieci, dzięki którym nie musisz być w tym samym miejscu co inni, żeby się z nimi dobrze komunikować. Możesz być w ruchu, bo mobilność to drugie imię naszej komunikacji. Komunikacja mobilna, bo przecież używasz mobilnych urządzeń. Smartfonów, tabletów, komputerów. Twoich ulubionych mobilnych urządzeń. I to na Twoich ulubionych urządzeniach będzie działać nasza nowa komunikacja. Gdziekolwiek jesteś (w pracy, w domu, w podróży). Cokolwiek masz ze sobą (komputer, tablet, telefon). Jakkolwiek chcesz rozmawiać (głosem, obrazem, tekstem).

Unify Sp. z o.o., ul. Mińska 63A, 03-828 Warszawa
kontakt@unify.com
www.unify.com/pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Unify dla energetyki

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!