Mieszkańcy powiatu wrocławskiego i 7 dolnośląskich gmin będą mogli wkrótce korzystać z e-usług. Unia Europejska przekazała prawie 7 mln zł dotacji na stworzenie systemu zwiększającego dostępność elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych.
Po rozbudowie oprogramowania w starostwie powiatu wrocławskiego oraz w: Sobótce, Czernicy, Żórawinie, Kobierzycach, Jordanowie Śląskim, Kątach Wrocławskich i Mietkowie urzędy będą wykorzystywać Elektroniczny Obieg Dokumentów i Spraw. Klienci będą mogli składać wnioski do urzędów za pośrednictwem platformy elektronicznej oraz sprawdzać status rozpatrywanych spraw przez stronę internetową BIP.
"W przypadku tego projektu znacząco podniesiemy poziom dostępności usług elektronicznych dla mieszkańców, umożliwiając kontakt nawet poza godzinami urzędowania" - wyjaśnił w środę Piotr Musztyfaga z firmy MIS SA, która wprowadza Elektroniczny Obieg Dokumentów i Spraw.
Dodał, że samorządy w Polsce z różnym skutkiem stosują nowoczesne rozwiązania informatyczne w zakresie udostępnienia elektronicznych usług dla mieszkańców czy podmiotów gospodarczych. Według niego przede wszystkim chodzi o to, by zwiększyć jakość i szybkość obsługi klientów urzędu.
Spółka MIS SA specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie wiedzą i informacją. Ma prawie 20-letnie doświadczenie w branży. Z rozwiązań MIS korzysta kilkadziesiąt urzędów administracji samorządowej i publicznej (m.in. Ministerstwo Sprawiedliwości, Agencja Mienia Wojskowego, Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu, Urząd Marszałkowski w Łodzi) oraz klienci komercyjni.