PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Unikatowe przeniesienie bazy danych GZE

Autor: wnp.pl (DC)
17-04-2012 11:54

Asseco Poland przeprowadziło migrację bazy danych, zawierającej ponad jeden miliard rekordów dotyczących 1,15 mln klientów, metodą Big Bang. To pierwsza w polskiej energetyce jednoczesna migracja na taką skalę.

Projekt trwał 18 miesięcy. Sama migracja - od przekazania baz danych do uruchomienia całego rozwiązania – 12 dni. Proces obejmował 1 TB danych, 8 systemów wspierających działalność operacyjną firmy Tauron Obsługa Klienta GZE (w tym m.in. billing, umowy, księgowość, wpłaty, raporty oraz gospodarkę aparaturą pomiarową) opisaną w formie 1400 wdrożonych procesów biznesowych. Przeprowadzenie migracji umożliwiło pierwszy w Polsce pełen unbundling, czyli separację bazy dystrybutora i sprzedawcy energii.
- Metoda Big Bang obarczona jest większym ryzykiem, ale zdecydowaliśmy się na nią ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy - mówi Andrzej Balsamski, dyrektor Centrum Usług IT, Tauron Obsługa Klienta GZE z Grupy Tauron.

Ryzyko towarzyszące jednoczesnej migracji wszystkich danych zostało wyeliminowane. Przyjęto specjalny model testów, składający się z kilku iteracji migracji próbnej, który pozwolił zweryfikować potencjalne niebezpieczeństwa, nierozpoznane na etapie analizy danych i uniknąć zdarzeń, które groziłyby wstrzymaniem obsługi klientów. Dziesiątki tysięcy godzin zostały przeznaczone na różnego rodzaju testy. Każdy z testów analizowany był na bazie specjalnie przygotowanych do tego celu scenariuszy. Asseco stworzyło zespoły zadaniowe, które usuwały usterki i na bieżąco optymalizowały aplikację. To zaangażowanie okazało się kluczowym elementem, bez którego nie byłby możliwy sukces tego projektu.

- Dotychczasowe projekty dotyczące centralizacji systemów billingowych realizowaliśmy poprzez sekwencyjne napełnianie baz. Dla Tauron Obsługa Klienta GZE przeprowadziliśmy pierwszą w polskiej energetyce migrację tak dużej ilości danych z zastosowaniem metody Big Bang. Baza nie była dzielona, jak w metodzie sekwencyjnej. Dane dotyczące ponad miliona odbiorców energii i wszystkich otwartych transakcji zostały przeniesione jednocześnie – mówi Piotr Kępiński, kierownik projektu po stronie Asseco Poland.

Centralizacja systemów bilingowych w Tauron Obsługa Klienta GZE dotyczyła rozwiązań używanych do rozliczania średnich i małych odbiorców biznesowych oraz indywidualnych. Wdrożenie nowego systemu billingowego dla 1.150.000 odbiorców energii zajęło półtora roku. Nikomu w Polsce nie udało się tego dokonać w tak krótkim okresie.

- Podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu zastosowania rozwiązań Asseco, które służą do rozliczania dużych i małych przedsiębiorstw. Postanowiliśmy objąć nimi także klientów indywidualnych. To wymagało migracji ośmiu systemów - mówi Karol Janosz, wiceprezes zarządu, Tauron Obsługa Klienta GZE.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP