PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: 11 mln zł kary dla nC+

Autor: PAP
29-04-2013 14:45
UOKiK: 11 mln zł kary dla nC+
Fot. PTWP

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 11 mln zł kary na właściciela platformy telewizyjnej nC+ spółkę ITI Neovision. To konsekwencja postępowania wszczętego po skargach klientów na nagłe zmiany w ofercie po połączeniu dwóch platform: n i Cyfry+.

vJak poinformował w poniedziałek UOKiK, klienci nC+ mogą kontynuować umowy na dotychczasowych warunkach, a za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów spółka musi zapłacić 10 mln 841 tys. zł kary. Sama platforma póki co analizuje decyzję i nie chce się do niej odnosić.
Wątpliwości Urzędu wzbudziły zmiany warunków umów (przedłużenie okresu obowiązywania, zmiana cen), jakich dokonała nC+, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie zwykłym listem. Ze skarg wynikało, że gdy konsument nie zrezygnował do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostałaby ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nC+, obowiązującą przez 18 miesięcy.

"Analiza zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wykazała, że ITI Neovision jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami telewizji +n+ złamała prawo" - podał UOKiK w komunikacie.

Prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel zakwestionowała też sam sposób przekazywania informacji o zmianie umowy konsumentom oraz zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji z automatycznego przejścia na ofertę nC+. Jej zdaniem redakcja pisma skierowanego do abonentów oraz sposób prezentacji nowych warunków wprowadzały w błąd konsumentów.

"Nawet rozważni konsumenci mogli nie dostrzec informacji o zmianie warunków zawartych w piśmie prezentującym głównie ofertę programową nowego operatora. Skutkiem tego nie mogli oni świadomie zdecydować o wyborze najkorzystniejszej oferty" - uzasadnia swoją decyzję UOKiK.

Urząd uznał też, że niezgodne z prawem były również przewidziane przez spółkę zbyt krótkie terminy na podjęcie decyzji co do przyszłej umowy. Podkreślił, że w przypadku braku odpowiedzi konsumenta następowało niezgodne z prawem automatyczne zastępowanie starej oferty nową.

UOKiK uważa, że swoim działaniem właściciel nC+ naruszył m.in. "zasady lojalnego zachowania kontrahenta wobec konsumenta, dotrzymywania umów oraz uczciwości w wykonywaniu zobowiązań".

ITI Neovision ma poinformować abonentów, którzy nie wypowiedzieli umowy, że usługi telewizyjne będą im świadczone na dotychczasowych warunkach do końca okresu wynikającego z dotychczas obowiązującej umowy zawartej na czas oznaczony lub do czasu wyboru przez nich oferty nC+.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP