PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: 11 mln zł kary dla nC+

Autor: PAP
29-04-2013 14:45
UOKiK: 11 mln zł kary dla nC+
Fot. PTWP

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 11 mln zł kary na właściciela platformy telewizyjnej nC+ spółkę ITI Neovision. To konsekwencja postępowania wszczętego po skargach klientów na nagłe zmiany w ofercie po połączeniu dwóch platform: n i Cyfry+.

vJak poinformował w poniedziałek UOKiK, klienci nC+ mogą kontynuować umowy na dotychczasowych warunkach, a za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów spółka musi zapłacić 10 mln 841 tys. zł kary. Sama platforma póki co analizuje decyzję i nie chce się do niej odnosić.
Wątpliwości Urzędu wzbudziły zmiany warunków umów (przedłużenie okresu obowiązywania, zmiana cen), jakich dokonała nC+, a także zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie zwykłym listem. Ze skarg wynikało, że gdy konsument nie zrezygnował do 19 kwietnia z dotychczasowej umowy, zostałaby ona od 1 maja automatyczne zastąpiona ofertą nC+, obowiązującą przez 18 miesięcy.

"Analiza zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wykazała, że ITI Neovision jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami telewizji +n+ złamała prawo" - podał UOKiK w komunikacie.

Prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel zakwestionowała też sam sposób przekazywania informacji o zmianie umowy konsumentom oraz zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji z automatycznego przejścia na ofertę nC+. Jej zdaniem redakcja pisma skierowanego do abonentów oraz sposób prezentacji nowych warunków wprowadzały w błąd konsumentów.

"Nawet rozważni konsumenci mogli nie dostrzec informacji o zmianie warunków zawartych w piśmie prezentującym głównie ofertę programową nowego operatora. Skutkiem tego nie mogli oni świadomie zdecydować o wyborze najkorzystniejszej oferty" - uzasadnia swoją decyzję UOKiK.

Urząd uznał też, że niezgodne z prawem były również przewidziane przez spółkę zbyt krótkie terminy na podjęcie decyzji co do przyszłej umowy. Podkreślił, że w przypadku braku odpowiedzi konsumenta następowało niezgodne z prawem automatyczne zastępowanie starej oferty nową.

UOKiK uważa, że swoim działaniem właściciel nC+ naruszył m.in. "zasady lojalnego zachowania kontrahenta wobec konsumenta, dotrzymywania umów oraz uczciwości w wykonywaniu zobowiązań".

ITI Neovision ma poinformować abonentów, którzy nie wypowiedzieli umowy, że usługi telewizyjne będą im świadczone na dotychczasowych warunkach do końca okresu wynikającego z dotychczas obowiązującej umowy zawartej na czas oznaczony lub do czasu wyboru przez nich oferty nC+.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 981 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

653 480 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.