Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra karę 493 252 zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony - poinformował Urząd w komunikacie w środę.
Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.
"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony - powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję.
Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na spółkę Vectra