Ponad połowa (56 proc.) Polaków niedokładnie czyta umowy podpisywane z operatorami telefonii komórkowej. 12 proc. nie czyta ich w ogóle - wynika z badań zaprezentowanych w czwartek przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Na czwartkowej konferencji przedstawiciele UOKiK poinformowali też o kontroli operatorów telefonii komórkowej sprzedających produkty i usługi za pośrednictwem telesprzedaży oraz internetu - PTK Centertel, PTC, Polkomtel i P4. Z przeprowadzonych badań wynika, że PTK Centertel utrudniał klientom zapoznanie się z umową przed jej podpisaniem. Klient, który zamówił usługę np. przez telefon, miał dostarczaną umowę przez kuriera. Nie miał jednak możliwości zapoznania się z dokumentami w trakcie wizyty kuriera - mógł je albo podpisać, albo z nich zrezygnować. Zdaniem UOKiK, operator mógł w ten sposób wywierać presję na klienta.
Obok Centertelu UOKiK wszczął też postępowanie przeciwko P4 z powodu zawartych w umowach nieprecyzyjnych informacji dotyczących prawa do zmiany umowy.