PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK przeciw niedozwolonym praktykom operatorów sieci komórkowych

Autor: PAP
25-03-2011 17:39
UOKiK przeciw niedozwolonym praktykom operatorów sieci komórkowych

Podawanie błędnych informacji o prawach abonenta – to przykład postępowania operatorów sieci Play i Orange zakwestionowanych prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Play zobowiązał się do zmiany postanowień, a Orange nie - ma zapłacić 16 mln zł kary.

Jak poinformował UOKiK w przesłanym w piątek PAP komunikacie, Prezes Urzędu wyraziła zastrzeżenia do umów stosowanych przez P4 – operator sieci Play (wydane zostały dwie decyzje) oraz PTK Centertel – operator sieci Orange (jedna decyzja). W wyniku zakończonych postępowań, Play zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Orange tego nie zrobił, więc prezes Urzędu nałożyła na niego karę ponad 16 mln zł. Decyzja nie jest ostateczna, a spółka odwołała się do sądu. Do czasu nadania depeszy nie udało się skontaktować z rzecznikiem prasowym Orange.
UOKiK podał, że dwie z trzech decyzji dotyczyły sposobu zawierania przez operatorów umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych na odległość z wykorzystaniem tzw. sklepów internetowych i przedsprzedaży. Wątpliwości UOKiK wzbudziło utrudnianie przez PTK Centertel zapoznania się klientów z warunkami umowy zawieranej na odległość. "Podczas wizyty na stronie internetowej albo rozmowy z konsultantem, konsument wyrażał zainteresowanie ofertą operatora, a następnie kurier dostarczał mu umowę, aneks, regulamin czy cennik. Wtedy klient mógł umowę podpisać, albo z niej zrezygnować, ale nie mógł ich zatrzymać, by dokładnie zapoznać się z warunkami i podpisać ją w innym terminie. Zdaniem UOKiK, w ten sposób przedsiębiorca wywierał presję natychmiastowego podpisania nawet niesatysfakcjonującej klienta umowy" - wyjaśniono w komunikacie.

Inne zastrzeżenie UOKiK dotyczyło opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy okresowej, która wiązała się z zakupem telefonu po preferencyjnej cenie. W takim wypadku konsument musi oddać część ulgi przyznanej mu przy zakupie. Tymczasem Play naliczał osobom przedterminowo wypowiadającym umowę kwotę wyższą niż przyznana wcześniej ulga. UOKiK to zakwestionował, a spółka zobowiązała się do zmiany tej praktyki i m.in. do zwrotu konsumentom nienależnie pobranych opłat.

Za niezgodne z prawem UOKiK uznał również mylne informowanie klientów, że w chwili wyrażenia zgody na uruchomienie usługi, tracą możliwość bezpłatnej rezygnacji z umowy. Tymczasem tracą je dopiero wtedy, gdy operator już rozpoczął świadczenie usługi.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP