Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: Reklamy PTK Centertel, Polkomtela i Tele2 wprowadzały klientów w błąd

Autor: PAP
19-09-2008 18:14

PTK Centertel, Polkomtel i Tele2 wprowadzały klientów swoimi reklamami w błąd - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w piątkowym komunikacie.

Urząd ukarał PTK Centertel kwotą ponad 800 tys. zł, a Polkomtela - ponad 840 tys. zł - napisano w komunikacie Urzędu. Na Tele2 nie nałożono kary finansowej. Decyzje UOKiK nie są ostateczne i przedsiębiorcy mogą się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Oprócz tego trzy spółki mają przez pół roku publikować decyzję UOKiK na swoich stronach internetowych. Pod rygorem natychmiastowej wykonalności muszą także dwukrotnie zamieścić, w dzienniku ogólnopolskim, ogłoszenie zawierajęce decyzję Urzędu.

Wątpliwości prezes UOKiK-u Małgorzaty Krasnodębskiej-Tomkiel wzbudziła m.in. kampania spółki PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Orange. Firma prowadziła ją w okresie Świąt Bożego Narodzenia pod hasłem "Bliskość tworzy święta".

"Przedsiębiorca wprowadził konsumentów w błąd sugerując, że +Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery+ (...) obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok" - wyjaśnił UOKiK w komunikacie.

Zdaniem Urzędu, działanie przedsiębiorcy, który reklamował promocyjne usługi w czasie świąt, a jednocześnie uniemożliwiał korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.

Rzecznik Grupy TP Wojciech Jabczyński powiedział w piątek PAP, że firma nie zgadza się z decyzją Urzędu. Dodał, że spółka złożyła już odwołanie od nałożonej kary. "Nasi klienci zawsze są szczegółowo informowani o warunkach umowy podczas jej zawierania" - mówił.

W ocenie UOKiK, w błąd wprowadza również reklama oferty spółki Tele2: "Gdy korzystasz z abonamentu +Darmowe rozmowy NON STOP+ możesz dzwonić za darmo przez całą dobę, a Twój rachunek i tak pozostanie bez zmian".

Urząd ustalił, że abonenci usługi "Darmowe rozmowy NON STOP" otrzymywali 2 tys. bezpłatnych minut miesięcznie na określone połączenia. Konsument nie otrzymywał jednak informacji, że po wykorzystaniu limitu, usługi rozliczane będą według cennika.

"Tym samym konsumenci narażeni byli na straty ekonomiczne - zyskiwali bowiem przekonanie, że oferta dotyczy wszystkich połączeń" - napisano w komunikacie Urzędu.

Z tą argumentacją nie zgadza się Tele2. "To była pierwsza tego rodzaju ryczałtowa oferta na rynku telekomunikacyjnym. Użyliśmy skrótu. Tym niemniej z naszych analiz wynikało, że tylko 1,8 proc. abonentów przekracza w miesiącu limit 2000 minut" - tłumaczył w piątek PAP rzecznik Tele2 Karol Wieczorek.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP