PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK: Reklamy PTK Centertel, Polkomtela i Tele2 wprowadzały klientów w błąd

Autor: PAP
19-09-2008 18:14

PTK Centertel, Polkomtel i Tele2 wprowadzały klientów swoimi reklamami w błąd - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w piątkowym komunikacie.

Urząd ukarał PTK Centertel kwotą ponad 800 tys. zł, a Polkomtela - ponad 840 tys. zł - napisano w komunikacie Urzędu. Na Tele2 nie nałożono kary finansowej. Decyzje UOKiK nie są ostateczne i przedsiębiorcy mogą się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Oprócz tego trzy spółki mają przez pół roku publikować decyzję UOKiK na swoich stronach internetowych. Pod rygorem natychmiastowej wykonalności muszą także dwukrotnie zamieścić, w dzienniku ogólnopolskim, ogłoszenie zawierajęce decyzję Urzędu.

Wątpliwości prezes UOKiK-u Małgorzaty Krasnodębskiej-Tomkiel wzbudziła m.in. kampania spółki PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Orange. Firma prowadziła ją w okresie Świąt Bożego Narodzenia pod hasłem "Bliskość tworzy święta".

"Przedsiębiorca wprowadził konsumentów w błąd sugerując, że +Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery+ (...) obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok" - wyjaśnił UOKiK w komunikacie.

Zdaniem Urzędu, działanie przedsiębiorcy, który reklamował promocyjne usługi w czasie świąt, a jednocześnie uniemożliwiał korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.

Rzecznik Grupy TP Wojciech Jabczyński powiedział w piątek PAP, że firma nie zgadza się z decyzją Urzędu. Dodał, że spółka złożyła już odwołanie od nałożonej kary. "Nasi klienci zawsze są szczegółowo informowani o warunkach umowy podczas jej zawierania" - mówił.

W ocenie UOKiK, w błąd wprowadza również reklama oferty spółki Tele2: "Gdy korzystasz z abonamentu +Darmowe rozmowy NON STOP+ możesz dzwonić za darmo przez całą dobę, a Twój rachunek i tak pozostanie bez zmian".

Urząd ustalił, że abonenci usługi "Darmowe rozmowy NON STOP" otrzymywali 2 tys. bezpłatnych minut miesięcznie na określone połączenia. Konsument nie otrzymywał jednak informacji, że po wykorzystaniu limitu, usługi rozliczane będą według cennika.

"Tym samym konsumenci narażeni byli na straty ekonomiczne - zyskiwali bowiem przekonanie, że oferta dotyczy wszystkich połączeń" - napisano w komunikacie Urzędu.

Z tą argumentacją nie zgadza się Tele2. "To była pierwsza tego rodzaju ryczałtowa oferta na rynku telekomunikacyjnym. Użyliśmy skrótu. Tym niemniej z naszych analiz wynikało, że tylko 1,8 proc. abonentów przekracza w miesiącu limit 2000 minut" - tłumaczył w piątek PAP rzecznik Tele2 Karol Wieczorek.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.