XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

UOKiK: Samsung ukarany za naśladowanie kampanii MAC

UOKiK: Samsung ukarany za naśladowanie kampanii MAC
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej nt. cyfryzacji telewizji - podał w poniedziałek UOKiK. Urząd nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 2 mln zł.

Jak poinformował UOKiK w komunikacie, postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu 2012 roku po zawiadomieniu resortu administracji i cyfryzacji. Według ministerstwa kampania reklamująca telewizory tego producenta odnosiła się do procesu wprowadzenia sygnału cyfrowego w naszym kraju. "Spółka w komercyjnym przekazie reklamującym telewizory zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji, przygotowaną przez MAC" - dodał Urząd.

Według UOKiK reklamy Samsunga, naśladując rządową kampanię informacyjną, wprowadzały konsumentów w błąd. "Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla resortu cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji" - wyjaśniono.

Urząd, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 2 mln 288 tys. zł. Na wysokość kary wpłynęło wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania oraz współpraca spółki w jego trakcie.

Od decyzji Urzędu Samsung może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomniał, że wspiera proces cyfryzacji w Polsce, sprawdzając przedsiębiorców, czy sprzedawane przez nich telewizory i dekodery działają zgodnie z przepisami dotyczącymi cyfryzacji. Ponadto Inspekcja Handlowa na bieżąco prowadzi kontrole. Poinformowano, że do końca marca zbadanych zostało 694 firm, nieprawidłowości wykryto u 57 (8,2 proc.). Głównie dotyczyły one braku oświadczeń konsumentów kupujących telewizory starego typu i dekodery, jak i wymaganych informacji w sklepie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK: Samsung ukarany za naśladowanie kampanii MAC

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!