PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

UOKiK zarzuca operatorom komórkowym nadużycia

Autor: PAP
06-08-2007 13:28

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zarzuca operatorom telefonii komórkowej nieprawidłowości w umowach zawieranych z klientami. Zastrzeżenia budzą m.in. zapisy w cennikach i zbyt wysokie opłaty pobierane za zmianę taryfy.

Prezes Urzędu Marek Niechciał poinformował, że wielu operatorów zamieszcza istotne warunki kontraktu w cennikach, zamiast w regulaminach. Każda zmiana regulaminu - jak wyjaśnił - wymaga akceptacji klienta, natomiast w przypadku cennika nie jest ona potrzebna. Zdaniem prezesa UOKiK, taka praktyka operatorów jest niekorzystna dla konsumentów.
Niechciał poinformował, że firmy telekomunikacyjne zastrzegają sobie prawo do natychmiastowego wypowiadania umów z konsumentami, jednak "w drugą stronę takiej ochrony praw konsumentom się nie przyznaje". Jego zdaniem, takie postanowienia są sprzeczne z przepisami kodeksu cywilnego.

Urząd kwestionuje również wysokość opłaty pobieranej za zmianę taryfy, w zależności od posiadanego abonamentu. Zdaniem prezesa UOKiK, opłaty te są zbyt wysokie i "nieuzasadnione ekonomicznie".

Zastrzeżenia Urzędu budzi też wysokość pobieranej przez operatorów opłaty (610 zł) za zdjęcie blokady SIM-lock w aparacie telefonicznym. Blokada ta uniemożliwia korzystanie z usług telekomunikacyjnych innego operatora. Według prezesa, wysokość opłaty jest zbyt wygórowana.

UOKiK podkreśla, że abonenci mają problemy z dochodzeniem swoich roszczeń w przypadku zakupu wadliwego telefonu. Konsumenci nie wiedzą na przykład, do kogo należy się zwrócić z reklamacją, a - jak podkreśla Urząd - sytuację tę wykorzystują sprzedawcy, przerzucając odpowiedzialność na kontrahentów.

Zdaniem UOKiK, konsumenci nie są też rzetelnie informowani o konsekwencjach wynikających z używania polskich znaków w wiadomościach tekstowych (sms). UOKiK wyjaśnia, że znaki te zajmują więcej miejsca, co powoduje konieczność wysyłania większej liczby smsów i ponoszenia wyższych kosztów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 068 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP